למה רצוי שעו”ד ילווה אתכם בעת רכישת דירה?

למה רצוי שעו”ד ילווה אתכם בעת רכישת דירה?

הליך של רכישת דירה חדשה הוא בדרך כלל דבר משמח עבור הקונה, לאחר שנים שהוא ובני ביתו הצטופפו בדירה קטנה אשר כבר לא מכילה את כל בני הבית, הגיע הזמן לקנות דירה גדולה יותר ואולי אף חדשה יותר, אמנם לעיתים נאלצים לעבור דירה מאילוצים שונים כמו מעבר של מקומות עבודה או עבור מוסדות חינוך לילדים, כך או כך – מדובר בתהליך לא פשוט הכולל פרטים רבים אשר קשורים לחוקים רבים ויכולים להיות סיוט עבור האזרח הפשוט שלא בקי בנבכי ספר החוקים של מדינת ישראל, ולכן רצוי מאוד לשכור עו”ד נדל”ן שיש לו ניסיון בתחום הנדל”ן והתעסק פעמים רבות עם עסקאות של מכירת דירות באשדוד והסביבה, וכן בעל הבנה בנושאים כמו מס שבח ורכישה שהם נושאים משמעותיים כמעט בכל עסקת נדל”ן.

באילו דברים עורך דין המתמחה בנדל”ן מתעסק בקשר לנכס עצמו?

עורך דין שעוסק בנדל”ן יכול לעזור בכמה דברים שיכולים להיות קריטיים מאוד לגבי הדירה עצמה: 

הוא יבדוק עבורכם את הזהות של המוכר ואת זכויותיו בנכס – האם הנכס רשום בטאבו, במנהל מקרקעי ישראל או בחברה משכנת כמו עמידר. דבר נוסף שעו”ד בודק הוא האם ישנה הערת אזהרה לטובת אדם אחר (כלומר האם יש אדם נוסף שרשום משום מה כבעל זכויות נוסף בנכס). בנוסף עורך הדין בודק האם יש שעבודים בדירה לצד שלישי כמו בנקים או בעלי חובות או אפילו חובות לעירייה, מה שעלול לגרום לבעיות עבור הרוכש ולאי נעימות רבה.

באילו דברים עורך דין המתמחה בנדל”ן מתעסק בקשר להליך הרכישה?

מתפקידו של עורך הדין לייעץ ללקוח באופן פרטני לגבי כדאיות עסקה כזאת או אחרת הנובעת מחוקי המדינה, למשל בהוצאות כמו מס רכישה וכדומה, ולתת ללקוח עצות כיצד להפחית את שיעור המס בצורה הטובה ביותר, לדוגמא אם מדובר בדירה שנייה, עליה משלמים מס רכישה גבוה, יוכל העורך דין לתת עצה ללקוח למכור את הדירה הראשונה שלו תוך פרק זמן מסוים וכך לשלם הרבה פחות מס רכישה ולעיתים אף לקבל פטור מלא ממס הרכישה.

נדל''ן