מהפכת האינטרנט המהיר בשומרון

מהפכת האינטרנט המהיר בשומרון

בשומרון לא מחכים למשרד התקשורת. מועצה אזורית שומרון פיתחה מודל עסקי ייחודי שיאפשר להביא את הסיבים האופטיים לשומרון כבר בשנה הקרובה. יוסי דגן: “מיצהר ועד שערי תקווה כולם יוכלו להינות מהאינטרנט המהיר ביותר”

בשומרון לא מחכים למשרד התקשורת, מועצה אזורית שומרון פיתחה מודל עסקי ייחודי, שיאפשר להביא את הסיבים האופטיים לשומרון כבר בשנה הקרובה.

בניגוד לישובים מרוחקים אחרים ומועצות אזוריות שייאלצו לחכות שנים למשרד התקשורת שייתן לבזק את השיפוי הכספי שיהפוך את הנחת התשתיות לאינטרנט המהיר למשתלמת עבורה, בשומרון 36 ישובים, ביניהם ישובים מרוחקים כמו אלון מורה חרמש ומבוא דותן יוכלו להנות מאינטרנט מהיר שבהרבה מישובי ישראל יכולים רק לחלום עליו, כבר בשנה הקרובה וזאת בעלות שלא עולה על מחירי השוק בארץ.

המודל העסקי אותו קידם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן יחד עם הצוות המקצועי של המועצה, יאפשר לישובים להפוך לספקי הטכנולוגיה, וכך בבוא העת אף להרוויח ממנה, וזאת כאשר התושבים משלמים בדיוק את אותו סכום ששילמו עד היום לספקי האינטרנט והתשתיות אולם עם מהירות של 1000 מגה בייט.

עד היום ביישובי השומרון, בשל התקלות הרבות והתשתית הרעועה, נאלצו התושבים להסתפק במקסימום 40 מגה בייט וזאת רק באופן תיאורטי כאשר בפועל המהירות הייתה נמוכה בהרבה. יש ישובים שנותרו רק עם 5 מגה בייט בזמנים קשים וכאשר העומס עולה – וביתר שאת בתקופת הקורונה – אף התמודדו התושבים עם נפילות אינטרנט חוזרות ונשנות וניתוקים רבים

“החלטנו לנצל את יתרון הגודל” אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “צוותים שלנו עמלו על בניית המודל הזה שיוציא את התושבים לחירות ויאפשר להם לקבל מבלי להוסיף שקל מעבר למחירי השוק את תשתית האינטרנט הטובה והחזקה ביותר המוכרת היום. תקופת הקורונה חידדה את הידוע לכל, אינטרנט הוא מוצר צריכה בסיסי ממש כמו חשמל ומים, לתושבים שלנו מגיעה התשתית הטובה ביותר והחלטנו לא לחכות למשרד התקשורת ולהתקדם בלעדיו”.

כזכור לפני מספר חודשים, ניהל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מאבק בכדי להבטיח שמשרד התקשורת יתעדף גם את יישובי יו”ש ברפורמת הסיבים האופטיים. לאחר מכן הוציא שר התקשורת דאז יועז הנדל מכתב ליוסי דגן בו הובטח כי יו”ש תקבל תעדוף יחד עם שאר יישובי קו התפר. יחד עם זאת היות ואין תקציב מדינה, והנחת הסיבים האופטיים בפועל עלולה לקחת שנים, בין השאר בשל התעכבות תקציב המדינה הוחלט בשומרון לצאת לדרך באופן עצמאי.

הערב הוצג המודל ליו”רים הישובים, ההערכה היא שעד סוף חציון 2022 כל מי שירצה להינות מאינטרנט מהיר בשומרון, מיצהר ואיתמר ועד שערי תקווה וסלעית יוכל להינות ממנו. נכון לרגע זה ישובים מרוחקים רבים בעוטף עזה בגליל ובפריפריה עדיין לא יכולים להינות מאינטרנט מהיר זה. דגן הציע למועצות איזוריות שכנות להנות מאותו מודל ולקדם גם הם את האינטרנט המהיר באיזוריהם.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות