חוק האינטרנט המהיר: קרן ממשלתית תממן פריסת סיבים היכן שאין כדאיות כלכלית

חוק האינטרנט המהיר: קרן ממשלתית תממן פריסת סיבים היכן שאין כדאיות כלכלית

חוק האינטרנט המהיר לפריפריה (מתווה הסיבים) עבר בועדת שרים לחקיקה. החוק יבטיח הקמת תשתיות אינטרנט מהיר במקומות בהם אין כדאיות כלכלית לפרוס סיבים אופטיים, בהם גם יישובי יו”ש, וזאת בעזרת קרן ממשלתית שתוקם מכספי חברות התקשורת.

לאחר מאמצים רבים, הביא אתמול שר התקשורת יועז הנדל לאישור ועדת השרים לחקיקה את מתווה האינטרנט המהיר, שנועד להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת המתמקדות של מדינת ישראל, ובפרט באיזורי הפריפריה.

ההחלטה בנושא זה עברה בממשלה, ובעוד פרישה באיזורים כדאיים כלכלית מתבצעת והחברות פורשות באופן מואץ, הרי שהתזכיר יאפשר את הקמת הקרן שתממן את פרישת האיזורים שאינם כדאיים כלכלית. השלמת המהלך מהלך החקיקה תהפוך את ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, תתרום להאצתו של המשק הישראלי בצורה דרמטית ותוביל לצמיחה בתמ״ג ושוק התעסוקה.

עם הגשת החוק לועדת השרים אמר שר התקשורת יועז הנדל: ״לפנינו משימת החקיקה בכנסת. אני שמח שהפקק נפתח, עכשיו זה מרוץ נגד השעון כדי להביא תשתיות אינטרנט מתקדמות לתושבי ישראל. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוש תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ – במרכז, באיוש, בפריפריה, בגבולות ובמגזר הערבי”.

״אני מודה לשרים ישראל כ”ץ ודודי אמסלם על שיתוף הפעולה לטובת אזרחי ישראל,” הוסיף הנדל. ״תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ״ג. הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על האזורים המרוחקים והמאתגרים ביותר – גבולות המדינה. מעוטף עזה, חולות חלוצה, גבול מצרים, הערבה, הבקעה, ים המלח,עמק הירדן, רמת הגולן וגבול הצפון. קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול״.

כתבה ראשית צרכנות