מהם התוספות שמומלץ לשים על סלמון בתנור

מהם התוספות שמומלץ לשים על סלמון בתנור

סלמון הוא דג שומני והוא מושלם בתור מנה בריאה ומזינה גם לאורך ימות השבוע וגם לאירוח של חברים וקרובי משפחה. משום שמדובר על דג שומני ועסיסי, אנחנו יכולים לקחת אותו לכל כיוון שנרצה ולהטמיע בו טעמים מיוחדים ומגוונים, על פי שיקול דעתנו בלבד. במאמר הבא נציע לכם כמה רעיונות מצויינים לארוחה מושלמת עם סלמון. כמו תמיד, נעניק לכם מתכונים קלים להכנה וכאלו שאי אפשר להפסיק לאכול. אנחנו מתחילים עכשיו.

סלמון חגיגי בתוספת ירקות, יין לבן וחמאה

המתכון הזה אולי נראה מורכב, אבל האמת היא כי אין פשוט ממנו. הוא מושלם עבור מי שמארחים חברים באמצע השבוע ורוצים להרשים, אבל בלי להעביר שעות ארוכות מדי במטבח.

מצרכים: 800 גרם פילה סלמון, ראש שום מפורק לשיני שום עם הקליפה. 20 עגבניות שרי. 2 בצלים סגולים בינוניים חתוכים לרבעים. אם אתם רוצים להפוך את המנה משובחת אפילו יותר, רכשו במעדניה ארבע ארטישוקים רומאיים. משחו אותם בשמן זית וחלקו אותם לרבעים. ½ כוס יין לבן איכותי יבש. כף קליפת לימון מגורדת. מעט עלי אורגנו טרי מופרדים מהעלה, כמה עלי בזיליקום. חמישים גרם חמאה.

אופן הכנה:

חממו תנור ל180 מעלות. הכניסו את שיני השום לנייר אלומניום ועטפו אותם היטב. אל תשכחו לשים בפנים מעט שמן זית ומלח. תנו לשיני השום להיצלות בתנור לחצי שעה. בזמן הזה, צרבו את נתחי הסלמון בחמאה במחבת ולאחר מכן צרבו את הירקות ביחד, עד לקבלת צבע זהוב יפה וריח נפלא. הוסיפו מעט חמאה במידת הצורך. זה הזמן לתבל במעט מלח גס את התערובת. קחו תבנית רחבה. רפדו אותה בנייר אפיה והכניסו את חתיכות הסלמון. הוסיפו את כל המרכיבים, כולל שיני השום שנצלו בתנור ועטפו את התבנית היטב. קודם, הניחו נייר אפיה ומעליה אטמו את התבנית בנייר כסף. עכשיו אפשר להכניס את הדג לעשר דקות בתנור, פתחו את התבנית בשלב הזה ובעזרת כף הניחו מעט מהרוטב על הדגים ותנו להם להמשיך למסע של בין חמש עד שבע דקות בתנור. אם יש לכם תנור איכותי, אל תגזימו באפייה כדי לא לייבש את הדג.

סלמון לימות השבוע עם שמן זית, לימון וזעתר

כאמור, סלמון הוא דג קל להכנה וכזה שיכול לקבל מעליו כל תבלין בו תבחרו. השילוב הקלאסי הוא כמובן של נתחי סלומון מושלמים עם שמן זית, מלח וזעתר טרי. אין שילוב ישראלי מזה.

מצרכים:

4 נתחים של דג סלומון טרי. בצל גדול מקולף וחתוך לפרוסות. מעט בזיליקום טרי. זעתר טרי, 1/3 כוס שמן זית, מלח ופלפל. להכין לימון טרי להגשה.

אופן הכנה: לערבב את הזעתר, האורגנו, המלח, הפלפל ושמן הזית. מורחים את הדג בשמן המיוחד הזה ובתחתית התבנית פורסים את הבצל. אפשר להוסיף עגבניות שרי אם יש. מחממים תנור ל110 מעלות ואופים משהו כמו 20 עד 25 דקות. חשוב לבדוק את הדג כדי שלא יתייבש.

להגשה, סחטו חצי לימון טרי.

סלמון בחרדל ודבש

יש מתכונים שהם קלאסיקה אותה אסור להחליף.

מצרכים:

פילה סלומון גדול ועסיסי. 3 כפות חרדל מאיכות טובה. ¼ כוס מיונז איכותי. כף מיץ לימון סחוט. גרידת לימון. מלח ופלפל. 2 כוסות פנקו פירורים. 4 כפות של פסטוק קצוץ.

אופן הכנה:

מכינים את הרוטב מהחרדל, המיונז, מיץ הלימון, גרידת הלימון המלח והפלפל. מורחים את הדג בפיסטוק ובפירורי הפנקו. אופים את הסלמון בתנור על חום של 180 לעשרים דקות. עד שהדג מוכן אבל לא יבש. בתיאבון.

למתכונים נוספים של סלמון בתנור בעשר דק’ עבודה >

 

איזה תפוח אדמה מתאים לבישול או אפייה

מידע כללי