איזה תפוח אדמה מתאים לבישול או אפייה

איזה תפוח אדמה מתאים לבישול או אפייה

יש לא מעט מאכלים שניתן להכין כיום מתפוחי אדמה. מדובר על מאכלים אהובים ופופולאריים מאוד שלא מעט אנשים מכינים כחלק מארוחות שגרתיות ויומיומיות וכן, עבור אירועים מיוחדים, שבתות וחגים. אם חשבתם שאותו הסוג של תפוח אדמה מתאים לכל מתכון באשר הוא, חשוב שתדעו כי כיום קיימים בעולם 5000 זנים שונים של תפוחי אדמה כאשר כל אחד מהם מתאים לסוגי בישול אחרים. ניתן למצוא בסופרים השונים כיום בעיקר תפוחי אדמה בצבע אדום או לבן וחשוב מאוד להבין מהו ההבדל בינם בכדי שכל מאכל שתכינו מתפוחי אדמה יצא לא פחות ממושלם.

מה ההבדל בין תפוחי אדמה אדומים ללבנים?

כאמור, כיום ניתן למצוא תפוחי אדמה מזנים שונים אשר מחולקים בהתאם לזנים וגדלים. תפוחי אדמה אדומים כגון תפוחי אדמה מסוג מוצרט, דזירה, רודאו ועוד הם תפוחי אדמה שטובים בעיקר לטיגון וצלייה ואילו תפוחי האדמה הלבנים- חומים כגון: ניקולה, ואלור, דיטה ועוד מתאימים יותר לבישול. מרבית האנשים אינם יודעים להבדיל בין הסוגים השונים ועל כן הם גם לא מבינים את השוני במחירים בין תפוחי האדמה הללו ולא פעם רוכשים זנים אשר אינם תואמים את אופי התבשיל ומתפשרים על האיכות שלהם.

חשוב לדעת כי כיום תפוחי אדמה מוצעים בשלל דרכים לאכילה. ניתן לאכול את תפוחי האדמה עם הקליפה שלהם שבה קיימים לא מעט ויטמינים ומינרליים. ישנם כאלה אשר נמכרים בתוך שקית אשר מיועדת לחימום במיקרוגל. מכל מקום חשוב מאוד לבחור אותם בצורה נכונה בהתאם לסוג המאכל שאתם מעוניינים להכין.

מה לבישול ומה לאפייה?

תפוחי האדמה הלבנים מתאימים בעיקר לבישול ועל כן אם אתם מעוניינים להכין תפוחי אדמה בתבשיל בישול כלשהו, מרק, תבשיל קדירה עם תפוחי אדמה ועוד, אין ספק שכדאי לכם לרכוש את תפוחי האדמה הלבנים. הזנים הנפוצים ביותר של תפוחי האדמה הללו הם זן ווינסטון וזן מונדיאל והם מגיעים בבישול לרכות המתאימה למאכל בלי להתפרק או להתפורר. אם אתם מעוניינים להכין תפוח אדמה בתנור בתבשיל כלשהו שמשלב עוף, צ’יפס בתנור, תפוח אדמה מדורה שניתן לאפות בתנור ולאחר מכן גם למלא במילויים שונים ועוד, אין ספק שכדאי לבחור בתפוחי אדמה אדומים כאשר הזנים הנפוצים ביותר הם דרגה ואלמה. מדובר על תפוחי אדמה שמתאימים גם לפירה שכן, הם מתפוררים בבישול ועל כן קל לרסק אותם הן עבור פירה והן עבור מילוי של מאפים שונים. מעבר לכך, הם לא מתכווצים באפייה או מאבדים את הצורה שלהם כפי שקורה לתפוחי אדמה מסוג אחר.

חשוב מאוד לדייק בבחירת תפוחי אדמה נכונים לכל תבשיל ועל כן, אם אינכם יודעים איזה סוג תפוחי אדמה מתאימים לכם, כדאי להתייעץ מראש בחנות הירקות או בסופר שבו אתם רוכשים את תפוחי האדמה.

לטיגון גם מומלץ להשתמש בתפוחי האדמה האדומים משום שהם שומרים על המרקם הטבעי בזמן הטיגון ולא הופכים לקמחיים. הזן המתאים לטיגון צריך להיות בעל חומר יבש גבוה אך גם בכדי ליצור מעט סוכר ולספוג מעט זמן. זן נפוץ ביותר של תפוחי האדמה המתאימים לטיגון הוא זן הדזירה שהמבנה שלו מניב בטיגון ציפס בהיר, פריך מבחוץ ורך מבפנים, בעוד שזנים אחרים יניבו צ’יפס ספוג בשמן.

מה לגבי תפוחי אדמה קטנים?

כאשר מדובר על תפוחי אדמה קטנים אשר ניתן למצוא בשקיות, מדובר על תפוחי אדמה שמתאימים מיוחד לתבשילים שונים בתנור או לתבשילים שמכינים במיקרוגל. מדובר על זן מיוחד שלא מתפורר באפייה או בחימום במיקרוגל וכן לא מאבד מהצורה שלו ועל כן הוא מתאים בעיקר לשיטות ההכנה המדוברות.

צרכנות