מאות השתתפו בפסטיבל סוף החורף של בנימין

מאות השתתפו בפסטיבל סוף החורף של בנימין

מאות מתושבי בנימין חגגו בפסטיבל סיום החורף שערכה המועצה ביקב פסגות לציון סיום החורף וחודשי הסגר.

את סוף החורף ואת סוף הסגר אחרי שנה של ריחוק חברתי ציינו בבנימין בארוע חווייתי שלא נראה בשנה האחרונה בארץ.

במועצה האזורית בנימין חשבו איך ליצור עבור התושבים חוויה ייחודית של טעמים, ריחות, מוזיקה טובה, קניות ומפגש חברתי. בשיתוף עם מתנ”ס בנימין ויקב פסגות יצא פסטיבל סוף החורף לדרך. כ-300 כרטיסים בלבד שווקו, בהתאם להוראות התו הירוק, ובפחות מ-24 שעות כולם נמכרו.

האווירה הקסומה ביקב פסגות שבשער בנימין, לצד האוויר הקר בהרי בנימין בעונה הזו, הזכירו את הירידים והפסטיבלים שמתקיימים בעונה הזו באירופה. “יש בבנימין פוטנציאל עצום, חלקו עדיין לא מוכר בכלל. לא חייבים לטוס לחו”ל כדי להרגיש חופשה או להנות מאווירה טובה, הכל נמצא כאן, ממש קרוב לבית” אמרו אנשי המועצה והמתנ”ס.

גם בעלי העסקים בבנימין, כמו בכל הארץ, כבר מזמן לא פגשו את קהל הלקוחות, הפסטיבל נועד גם להחיות מחדש את המסחר, לחשוף לתושבים את בעלי העסקים והיוצרים המוכשרים שיש ביישובי בנימין.

צילום: דוברות בנימין

האוויר היה קר אבל האווירה הייתה חמה ואת פני הבאים, קיבלו שחקני רחוב, מדורות בוערות ויין חם. בתוך המתחם, להקת “גוטה גוטה” ניגנה מוזיקה מקורית משובחת בין דוכני האוכל החורפיים ודוכני המכירות של יוצרים מקומיים.

במתחם נוסף דלקה מדורה והחוגגים קיבלו ערכות מרשמלו אישיות לצלייה על האש. האווירה הטובה, המקוריות ואיכות ההפקה גרמו לכך שהפסטיבל נמשך עד שעות הלילה המאוחרות.

ראש המועצה ישראל גנץ שבא עם אשתו לפסטיבל אמר כי “סוף סוף אפשר לפגוש תושבים וחברים בארועים. זה היה חסר לכולנו במשך שנה שלמה. החיים כאן תוססים, בעלי העסקים והרעיונות רוצים רק לפרוץ ולהציע לציבור את האוצרות שיש בידם, ואנחנו שמחים כשהתושבים שלנו שמחים ויכולים לצאת לבילוי ליד הבית אחרי שנה טרופה שכזו. השמחה בעיניים של המשתתפים אמרה הכל”.

במועצה האזורית בנימין שוקלים להפוף את הפסטיבל למסורת ומציעים להמתין למיזם הדומה הבא: “פסטיבל תחילת הסתיו” במערב בנימין.

צילום: דוברות בנימין
חדשות בנימין כתבה ראשית תיירות ונופש