לראשונה: פסטיבל קולנוע בשומרון

לראשונה: פסטיבל קולנוע בשומרון

לאחר שהקימו את קרן קולנוע שומרון כעת יוצא לדרך הפסטיבל שיקיים בין השאר מחווה ליוצר אבי נשר. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “התרבות היא נשמת אפה של כל חברה. חלק מבניית יהודה ושומרון הוא בניית התרבות “

השומרון מגביר הילוך בתחום הקולנוע, לאחר שהקימו לפני כ 3 שנים את ‘קרן קולנוע שומרון”, כעת בשומרון יקיימו לראשונה את “פסטיבל קולנוע שומרון”

במסגרת הפסטיבל יוקרנו 25 סרטים במהלך 4 ימים, בפסטיבל נודד ברחבי השומרון, כשבערב הפתיחה החגיגי שיתקיים ב 3.7 יוענק האוסקר השומרוני לבמאי הסרט העלילתי הטוב ביותר ולסרט התיעודי הטוב ביותר. הפרס יוענק עי שר התרבות חילי טרופר ויינתן ע”י הבעלים של הסינמה סיטי וחברת ההפקות מהגדולות בישראל “יונייטד קינג” משה אדרי בפרס שייקרא על שמו ועל שם אחיו ליאון שנפטר לפני כ 4 שנים והיה שותפו במשך 44 שנים בעסקי הסרטים.

את האירוע ינחה הסטנדאפיט ויוצר הקולנוע שלום אסייג (שנות ה 80) שגם יעביר קודם לכן סדנה בכתיבה קומית ליוצרי הקולנוע של יהודה ושומרון.

בסרט יציג בין השאר הסרט הבינלאומי: “שפאר בדרך להוליווד” של הבמאית וונסה לאפא אשר מספרת את סיפורו של האדריכל החביב על היטלר, שניסה לטהר את שמו לאחר המלחמה עי הפקת סרט הוליוודי אוהד על חייו.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ומייסד הפסטיבל: “המטרה שלנו היא לא רק לקבל תרבות אלא גם לייצא תרבות. אזור יהודה ושומרון הגיע לשלב החשוב שבו לא רק הבנייה תקבע אלא גם בניית התרבות והרוח. ואנחנו שמחים שכל כך הרבה חברים מלב העשייה הקולנועית הצטרפו אלינו כאן. אנחנו נמשיך לפעול בכדי לחזק את התרבות ואת הקולנוע בשומרון ובכל הארץ למען יוצרי הקולנוע והיצירה הקולנועית”.

את הפסטיבל מנהלת אסתר סילם אלוש, שהיא גם מנהלת ‘קרן קולנוע שומרון’ והמנהל האמנותי של הפסטיבל הוא יועד בן יוסף. הפסטיבל קרוי פסטיבל תמו”ז ראשי תיבות של תרבות מורשת זהות, הנושא בו עוסק הפסטיבל, והוא מופק עי מתנס שומרון ונתמך בין השאר עי מועצה אזורית שומרון. יו”ר חבר השופטים בתחרות העלילתית הוא פרופ רמי קמחי ויור חברהשופטים בתחרות הדוקוומנטרית היא ד”ר זוהר אלטמן ראביד וחברי חבר השופטים הם אנשי תעשיית הקולנוע באקדמיה באונ” אריאל.

אסתר אלוש מנהלת הפסטיבל אומרת כי: “המטרה שלנו היא להפוך את הפסטיבל הזה למסורת ולבית ליוצרי הקולנוע בשומרון בישראל ובעולם כולו. היצירה היא נשמת אפה של כל חברה ואנחנו גאים לחזק את היוצרים שלנו בכל המרחב”.

האירוע המרכזי יתקיים ביום ראשון ה-03.07 ובמהלכו ייערך קוקטייל פתיחה חגיגי והקרנה של הסרט ‘תמונת הניצחון’ כמחווה לבמאי וליוצר אבי נשר.

כאמור, קרן קולנוע שומרון הוקמה לפני כשלוש שנים וכבר הספיקה לתמוך בלמעלה מ 70 סרטים עלילתיים, קצרים תיעודיים ופיתוח. הקרן הוקמה במטרה לעודד יצירה קולנועית של יוצרים מיהודה, שומרון ובקעת הירדן. הסרטים מצולמים באזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן והם זוכים לעבוד עם גופי קולנוע גדולים, לצד השתתפות של שחקנים מובילים בתעשיית הסרטים.

חינוך ותרבות כתבה ראשית מידע כללי