לראשונה ביהודה ושומרון יופעלו מתנדבים של משמר הגבול באבטחת היישובים ובשמירה על השטחים החקלאיים

לראשונה ביהודה ושומרון יופעלו מתנדבים של משמר הגבול באבטחת היישובים ובשמירה על השטחים החקלאיים

השבוע התקיים טקס פתיחת בסיס הפעלת מתנדבים של משמר הגבול/משטרת ישראל בענתות-עלמון שבמטה בנימין בגזרת מג”ב עוטף ירושלים. בין המשתתפים בטקס היו מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ראש מועצה אזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, מפקד מג”ב עוטף ירושלים ואנשי סגל הפיקוד הבכיר של מג”ב, לוחמים ולוחמות, מתנדבים ומתנדבות.

מטרת ההחלטה על הקמת הבסיס הינה בכדי להגביר את מערך פריסת סיורי המשטרה ביישובי התפר בירושלים ובאיו”ש בעקבות האתגרים הביטחוניים והפליליים הקיימים ביישובים אלו. מדובר בבסיס הפעלה ראשון בגזרת עוטף ירושלים ויהודה ושומרון ובחודשים הקרובים יפתחו עוד שני בסיס הפעלה ביישוב גבעונים ובבקעת הירדן.

לטקס הפתיחה החגיגי הגיעו 37 מתנדבים שסיימו הכשרה שנמשכה כחודשיים וכללה 9 מפגשים של כ-5 שעות. במהלך המפגשים הוכשרו המתנדבים בין היתר בתפקידי משטרה וסמכויות שיטור, אימוני ירי ותרגילי לחימה בטרור, ערכי משמר הגבול ומשטרת ישראל ועוד.

מתנדבי בסיס המתנדבים של מג”ב בענתות יפעלו ב-8 יישובים בגזרה: מעלה אדומים, כפר אדומים, אלון, קידר זמני, קידר קבע, נופי פרת, ענתות וגבעת המייסדים. בנוסף להפעלתם השוטפת של המתנדבים בשגרה, הוקמו גם כיתות כוננות של מתנדבים ביישובים שיפעלו באירועי חירום.

צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב(קובי) שבתאי אמר בדבריו: “את שירותי במשטרה התחלתי בהתנדבות במשמר האזרחי וכבר אז, לפני מספר עשורים היה ברור לי שמדובר בערך חשוב מאוד. מדובר במעמד היסטורי של הקמת בסיס מתנדבי מג”ב על רקע הנופים הייחודים של בנימין. כשאני רואה אתכם אני מתמלא בתחושת גאווה אמיתית שהצלחנו להקים מערך חזק וגדול לשמירה על הביטחון ולטיפול בעבירות פליליות. מדובר בגזרה גדולה שהזמן ומרחב בה משמעותים מאוד ואתם היום מענה ראוי ומקצועי לכל איום שלא יהיה יחד עם כוחות מג”ב הפועלים באזור. הגיבוש החברתי שחייב להיות כאן לצד המקצועיות של המתנדבים הם השילוב המנצח שיביא אתכם לתוצאות.” מפקד מג”ב פנה למתנדבים ואמר: “אתם הולכים להקריב לא מעט. אתם מייצגים לאחר 71 שנות עצמאות את הרוח הישראלית האמיתית בהתנדבותכם”.

ראש מועצה אזורית מטה בנימין, מר’ ישראל גנץ אמר: “זהו כבוד גדול עבורינו שמפקד מג”ב לא רק שהגיע לבנימין אלא כיבד אותנו בנוכחותו בחניכת בסיס המתנדבים הראשון. אני רוצה להודות לפיקוד משמר הגבול על האכפתיות כלפי המערך והפעילות להשגת המטרה. עד כה היישובים באזור היו חוליה חלשה והיוזמה הזו של הקמת מערך המתנדבים תחזק אותנו ותביא ביטחון נוסף לאזורנו. מדובר ביוזמה של אנשים שאמרו אנחנו נשרת פה ונשמור פה על הביטחון. אני רוצה בשם תושבי בנימין להודות למג”ב על ההירתמות ולכם המתנדבים, תושבי המקום להגיד לכם שזה לא מובן מאליו. מעבר לזמן שמתנדב משקיע יש פה המון אכפתיות שאין לה מחיר והכל בשביל התושבים והחברים בקהילה. המשפחות של המתנדבים ישלמו מחיר אבל ערכי הרעות, הנתינה וההקרבה הם הגבוהים ביותר והיום זו הזכות שלכם להוביל את הערכים הללו”.

מפקד מג”ב עוטף ירושלים, נצ”מ בריק יצחק אמר בדבריו: “המציאות הביטחונית בישראל מורכבת ודינמית מאוד. משמר הגבול מהווה כוח מרכזי לשמירה על הביטחון בדגש על המרחב הכפרי במדינה. ביטחון גזרה זו משפיע ישירות על ביטחון ירושלים והמדינה. 200 ק”מ של מכשול יש בגזרת עוטף ירושלים אך המכשול ללא מאות הלוחמים לא היה עומד לבדו במשימה. מאז הקמת המרחב ביססנו תשתית איתנה בתחום המבצעי וכיום לראשונה בתולדות העוטף מוקם בסיס מתנדבים ראשון. אני סבור כי זו רק ההתחלה. אתם המתנדבים צפויים למשימות מורכבות ומשמעותיות. אני מבקש להודות לכם על התרומה שתאפשר לאזרחי האזור לחיות בביטחון טוב יותר. לסיום הודה מפקד עוטף ירושלים למחלקת היישובים של מג”ב על העשייה הברוכה, הליווי והגשמת החלום”.

חדשות בנימין כתבה ראשית