אורח הכבוד בסעודת האיפטר בחברון: ראש המועצה האזורית שומרון

אורח הכבוד בסעודת האיפטר בחברון: ראש המועצה האזורית שומרון

אירוע יוצא דופן אתמול בערב. אמש התארח ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בחברון, בארוחת האיפטר של סיום הרמאדן אצל השייח ג’בארי. זאת כחלק מהפעילות המשותפת מאחורי הקלעים של ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם שייחים ומנהיגים ערבים מקומיים ליצירת אופוזיציה לרשות הפלסטינית.

בין הנוכחים היו גם ראש לשכת המסחר יהודה ושומרון שהוקמה בסיוע מועצה אזורית שומרון – אבי צימרמן, התר גונסון מנהלת בארגון usiea בכירה במפלגה הרפובליקנית וקשורה לממשל האמריקאי, דובר הישוב היהודי בחברון נועם ארנון. אורי קרזן וישי פליישר מהישוב היהודי בחברון, איש העסקים משה לב רן ואחרים.

דגן בירך את הנוכחים ואמר: “אני רוצה להודות לחברנו הנכבד שייח גבארי, יש לנו דעות שונות, אבל אני יודע שמכאן ייצאו בשורות טובות גם ליהודים וגם לערבים. אני הגעתי כדי קודם כל לברך אתכם בשם תושבי השומרון. אם אנחנו נעבוד קשה אנחנו נוכל ליצור נתיב אחר להבנה ולכבוד הדדי, כל כך הרבה שנים אחרי הסכמי אוסלו, ואחרי כל כך הרבה סבל לכולם, אנחנו רוצים ללכת על מיזם שיש בו שיתוף פעולה כלכלי, אנושי, איזורי התעשייה וההשקעות הכלכליות יכולות להיות רק ההתחלה. אנחנו נייצר כאן אלטרנטיבה לדרך הטרור והשחיתות של הרשות הפלסטינית”

צילום: רועי חדי

דגן דן עם שייח גבארי על יצירת אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית, אלטרנטיבה שתדע לחיות בשלום ומתוך כבוד הדדי עם ההתיישבות ביו”ש. גבארי הקים לפני כשבועיים את מפלגת “הרפורמה והפיתוח” שמונה עד עתה 5000 איש, והיא מאיימת על הרש”פ ככזו המתעדת להוות אלטרנטיבה לרש”פ.

שייח אשרף געברי השיב: “אני רוצה להודות ליוסי דגן שמוכן לסייע בכל דרך והוא מביא את המודל הכי גדול שיש במזרח התיכון לאפשרות ליצירת הבנה ושלום דרך הכלכלה. מודל כמו איזור תעשייה ברקן. אנחנו ממשיכים בדרך שלנו ללא פחד. אנחנו הולכים בדרך שלנו עד הסוף את הכוח שלנו אנחנו שואבים מאלוהים ומהאנשים הטובים. ייסדנו יחד דרך שתפתח אופקים ואפשרויות רבות לאנשי עסקים כדי שיוכלו לעסוק בעשייה משותפת. וכך נמשיך בעזרת אללה. “.

חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית