לקראת שנת 2023: כל מה שצריך לדעת על גמל להשקעה

לקראת שנת 2023: כל מה שצריך לדעת על גמל להשקעה

מה תרצו להשיג בחמש, עשר או אפילו שלושים השנים הקרובות? האם תרצו בעתיד לצאת לטיול גדול בעולם, לשפץ ולהרחיב את הבית, אולי אפילו רק לחסוך עד שתהיה לכם מטרה כלשהי? כל אחד מהמצבים האלה יכול להתגשם דרך הגדלת החיסכון עם קופת גמל להשקעה, המסתמנת כאחד מוצרי החיסכון המוצלחים בשוק בזכות שורה של יתרונות.

קרדיט freepik.com

קופת גמל להשקעה: מה זה ולמה זה?

כולנו מעוניינים לחסוך את כספנו ולצבור ממנו תשואה נאה עם הזמן, כך שיתאפשר לנו ליהנות מהסכום שנחסך בבוא העת. אך היכן צריך להניח את כספנו כדי שזה יקרה כפי שאנחנו מצפים? מבין שלל האפשרויות הקיימות בשוק, קופת גמל להשקעה נמנית עם מכשירי החיסכון הטובים ביותר, משום שהיא נזילה אך בעת ובעונה אחת גם מאפשרת לכם לחסוך עד לפנסיה.

אז איך בעצם פועל גמל להשקעה? את הקופה אפשר לפתוח ולהפקיד אליה כל סכום שתרצו, עד לתקרה שנתית של 72,000 ₪ בשנה (נכון לשנת 2022. הסכום מתעדכן מידי שנה). תוך כדי צבירת הסכומים אפשר לבחור במסלולים שונים בתוך החברה המנהלת או לעבור מחברה לחברה בחופשיות, מבלי לשלם \”קנסות יציאה\” ומבלי שהדבר ייחשב כאירוע מס המחייב בתשלום.

אם תרצו למשוך את הכספים בכל נקודת זמן, תוכלו לעשות זאת ללא שום הגבלה, אך בכפוף לתשלום מס רווחי הון בשיעור 25%.

אך אם תמתינו עד גיל 60 עם המשיכה (והרי מטרתה של הקופה היא לעודד את הציבור לחיסכון פנסיוני איכותי יותר), תהיו זכאים לקבלת כל הכספים הצבורים בפטור ממס מלא. זכות זו מופעלת הודות לתיקון 190 לחוק, מכוחה ניתן לקבל את הכסף כקצבה חודשית ובכך להגדיל משמעותית את תגמולי הפרישה הצפויים.

יתרונות קופת הגמל ששווה להכיר

מלבד יתרון הנזילות והמשיכה העתידית בפטור מס, גמל להשקעה מהווה מוצר גמיש מאוד, שבו ניתן לבחור אישית את המסלול המועדף עליכם בהתאם לצרכים ואופי החיסכון. השקעות סולידיות בדמי ניהול נמוכים יניבו תשואה טובה בהרבה מזו של הבנק, תוך שאתם יכולים לעבור בין מסלולים ובין חברות כאמור, ללא כל קושי או מגבלה.

בנוסף, נתוני הקופות והמסלולים השונים מוצגים בשקיפות מלאה, כך שיהיה לכם קל לעקוב אחריהם ולקבל החלטות חדשות מעת לעת בנוגע למיטוב החיסכון.

בונוס נוסף הוא דמי הניהול הנמוכים, בהשוואה למוצרים אחרים כמו קרנות השתלמות או פוליסות החיסכון ובוודאי שביחס לכל בנק.

חסרונות גמל להשקעות שצריך לשקול

הנחת המוצא היא שקופות הגמל מהוות מוצר מוצלח מאוד ולכן כל שנותר הוא לבחור את הקופה והמסלול הרלוונטיים. בפועל, יש גם מספר אלמנטים שצריך להביא בחשבון ובראשם תקרת החיסכון השנתית שלא בהכרח תתאים לחוסכים בעלי סכום גדול יותר.

בנוסף, דמי הניהול שוחקים את התשואה לטווח הארוך ומלבדם קיימות גם הוצאות ניהול ההשקעות, בהן אין לצרכן שליטה. במילים אחרות, גם מסלול מנייתי בקופת גמל להשקעות לא בהכרח אומר ש-100% מהתיק יושקעו במניות וכתוצאה יחולו הפרשים בתשואה לאורך זמן.

בשורה התחתונה:

קופת הגמל שווה פי כמה וכמה מאשר הנחת הכספים בחיסכון סגור או בחשבון העו\”ש, שאינם צוברים תשואה ואינם מאפשרים נזילות וגמישות בניהול חיי החיסכון. עם קופת גמל להשקעה תוכלו לעשות את כל אלה ולהבטיח לעצמכם סכום כספי מכובד לכל מטרת חיים עתידית שתבקשו. להשוואה בין הקופות השונות, התשואות והערכת כדאיות המסלולים – היכנסו כבר עכשיו לאתר גמל נט.

עצת מומחה