למה צריך חברת בדק בית לפני קנייה?

למה צריך חברת בדק בית לפני קנייה?

כל מי שביצע אי פעם מכירה או קנייה של נכס נדל”ן יודע שמדובר בדרך כלל בעניין מסובך למדיי ומורכב. למורכבות הזאת יש כמה פנים. הפן הראשון של המורכבות נובע מריבוי הפעולות המשפטיות והפיננסיות הכרוכות בביצוע העסקה. ואולם לשם כך בדיוק מסתייעים הן המוכר והו הקונה בשירותיו הטובים של עורך דין ונוטריון.

הפן השני של העסקה הינו קביעת המצב הפיזי של הנכס. הקביעה הזאת מתבצעת באמצעות בדק בית בנכס המיועד לרכישה וקביעת הפעולות הנדרשות על מנת להפוך אותו לנכס ראוי למגורים שישרת היטב את הדיירים בו.

אבל מה שרבים אינם מודעים לו, הוא הצורך בביצוע בדק בית גם במקרה שבו הנכס נרכש מחברת בנייה והוא לכאורה חדש לגמרי. מהו בדק בית ולמה הוא נחוץ באופן כללי? למה יש לבצע בדק בית גם לפני קניית דירה חדשה מקבלן? בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא בדק בית ונסביר את החשיבות שלו דווקא בקניית דירה חדשה שאמורה להיות נקייה מבעיות ומפגעים בטיחותיים.

בדק בית – מה שה ומי צריך את זה

בדיקת דירה לפני קנייה או מה שרבים מכירים בשם בדק בית, הוא בדיקה מקצועית ומעמיקה של נכס נדל”ן המיועד לרכישה. הבדיקה מגלה מפגעים קיימים או כאלה הנמצאים בתהליך התהוות, כתוצאה משימוש סביר בנכס. בדק בית מגלה לרוב בעיות חשמל מהותיות, כמו גם בעיות אינסטלציה ובעיות בארונות הקיר, בחדר האמבטיה, בחלונות ובדלתות בבית. במקרים שבהם הבעיה היא אקוטית, יהיה צורך לטפל בבעיה עוד לפני כניסת הדיירים החדשים. בדק הבית יהיה מעין מפת דרכים לטיפולים הנדרשים, בדרך כלל תוך ציון סדר עדיפות על פי חומרת הבעיה. אבל מה שרבים אינם יודעים הוא שגם דירה חדשה מקבלן דורשת בדק בית יסודי.

נכנסים לבית חדש? צילום: Pixabay

בדיקת בית עבור דירה מקבלן

דירה חדשה מקבלן הינה דירה שלא נעשה בה שימוש והרוכשים הם הראשונים להיכנס אליה ולגור בה. לכאורה, דירה מקבלן אמורה להיות נקייה מליקויים ולשרת את הדיירים בה לפחות כמה שנים בלי חשש לתקלות ולבעיות אחרות. אבל למרבה הצער, המצב איננו כך כלל ועיקר. בדיקת דירה חדשה לפני קנייה מעלה לעיתים קרובות בעיות משמעותיות וליקויי בנייה הדורשים תיקון.

ליקויי הבניה יכולים להיות אסתטיים – אריחים לא אחידים בקירות או ברצפה, מה שעלול להוות גם סכנה לדיירים בבית. ליקויים עלולים להתגלות גם בעבודות האינסטלציה – איטום לא מספיק או דליפת מים מאינסטלציה שלכאורה אמורה להיות אטומה. בנוסף, בדיקה יסודית העלתה לא פעם ליקויים יסודיים במערכת החשמל או אפילו בבנייה עצמה, החל מסדקים בקירות וכלה בקירות ועמודים שנבנו בצורה רשלנית ועלולים להוות סיכון משמעותי לדיירים.

קונים דירה חדשה? מעוניינים בשקט נפשי? צרו קשר כעת והמומחים של טרמינל, חברת בדק הבית הגדולה בישראל, ישמחו לבצע בדק בית בנכס המבוקש. דו”ח הבדיקה ישמש בסיס לתיקונים שעל הקבלן לבצע כך שהדירה תהיה בטוחה וראויה למגורים.

צרכנות