למה עדיף פרגולה מעץ על פני פרגולה אחרת?

למה עדיף פרגולה מעץ על פני פרגולה אחרת?

פרגולות עץ אטרקטיביות יותר למראה והן עמידות יותר, אולי יותר מכל סוגי הפרגולות האחרות. ניתן לבנות אותן במגוון צורות וגדלים, מה שהופך אותן לבחירה דקורטיבית טובה עבור כל חצר אחורית. עומדים לפני התקנת פרגולה עץ? המשיכו לקרוא כדי להכיר יתרונות פרגולות מעץ.

פרגולה היא מבנה פטיו חיצוני מסורתי, שניתן להשתמש בו למטרות שונות. ישנן סיבות רבות מדוע פרגולת עץ עדיפה על פרגולה אחרת. חלק מהסיבות כוללות את הדברים הבאים: 1) פרגולות עץ עמידות יותר ויכולות לעמוד בפני בלאי בהשוואה לחומרים אחרים. 2) לפרגולות עץ יש יופי טבעי שהופך אותן ליותר מושכות מבחינה עיצובית. 3) פרגולות עץ לרוב זולות יותר מחומרים אחרים. 4) ניתן לעצב את חומר העץ בצורות שונות ולפי תוכניות העיצוב שלכם.

יתרונות של פרגולה מעץ

פרגולות הן דרך מצוינת להוסיף יופי וסטייל לבית שלכם. הן יכולות לשמש כפריט דקורטיבי, מקום לצמחים ופרחים, או אפילו פטיו חיצוני. אם תרצו, תוכלו למשל לשלב על הפרגולה צמחייה מטפסת, מה שיעניק בגינה שלכם מראה כפרי אמיתי.

וברמה האקולוגית, פרגולת עץ עדיפה על אחרת כי היא ברת קיימא יותר מחומרים כמו מתכת או אלומיניום. עם התחזוקה הנכונה של פרגולת העץ, תוכלו להנות ממנה במשך שנים מבלי שהיא תירקב או תתבלה מהשמש.

צילום: PIXABAY

איזה סוג תחזוקה הפרגולה תצריך?

באופן כללי, חשוב לדעת שיש לתחזק את הפרגולה מפני ריקבון עצים ולהעניק לפרגולה טיפול למניעת שריפה. כמו כן, מסגרת המתכת של הפרגולה צריכה להיות מטופלת גם עם צבע או איטום נגד חלודה כדי שלא תחליד.

בכל הנוגע לתחזוקה של פרגולת עץ, ישנם שני סוגי טיפולים עיקריים: טיפול למניעת שריפות וטיפול בריקבון בעץ. הטיפול למניעת שריפה כולל את הדברים הבאים: צביעה, איטום, טיפול בחומרים משמרים או צביעה. טיפול בריקבון עץ כולל: שיוף, מילוי רווחים בשרף אפוקסי או שפכטל עץ, איטום סדקים עם איטום סיליקון או צבע איטום ולבסוף צביעה.

האם פרגולה מעץ עדיפה על פני פרגולה מאלומיניום?

פרגולות אלומיניום נמצאות בשימוש נפוץ והן קלות משקל ועמידות. הן גם יחסית פשוטות להרכבה ודורשות פחות תחזוקה מפרגולות עץ. עם זאת, אלומיניום יכול להרעיש כשיורד גשם, מה שיכול להפוך פרגולת עץ לנחשקת יותר עבור אנשים מסוימים. כמו כן, פרגולות אלומיניום הן זולות יותר מעץ, אך פרגולות עץ מציעות מראה כפרי יותר.

בסופו של דבר, בחירת האלומיניום או העץ לפרגולה שלכם תלויה במראה שאתם רוצים לגינה שלכם. בשורה התחתונה, אמנם פרגולות אלומיניום הן זולות יותר וקלות יותר לתחזוקה, אך הן עלולות להיות מועדות לחלודה. פרגולות עץ יקרות יותר בד”כ, אך בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר ולרוב עשויות מחומרים ברי קיימא כמו ארז או סקויה.

מה תעדיפו? בצעו כעת השוואת מחירים להתקנת פרגולה.

צרכנות