יוסי דגן לפליטים בגבול אוקראינה – רומניה: “מחכים לכם בשומרון”

יוסי דגן לפליטים בגבול אוקראינה – רומניה: “מחכים לכם בשומרון”

ראש מועצת שומרון יוסי דגן השוהה עם משלחת השומרון בגבול אוקראינה – רומניה קיים כנס למאות פליטים יהודים והזמין אותם לעלות לשומרון: “הלב שלנו פתוח, בואו לשומרון, אתם לעולם לא לבד”; הפליטים הגיבו בהתרגשות.

צעד יוצא דופן מצד מועצה אזורית שומרון. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים במוצאי שבת, כנס למאות הפליטים שהגיעו לגבול אוקראינה רומניה, והזמין אותם לעלות לשומרון, או לקבל מקלט בשומרון עד יעבור זעם.

דגן נחת ביום שישי לפנות בוקר עם משלחת מהשומרון המונה בין השאר תושבים מהשומרון יוצאי מדינות ברית המועצות, והגיע בעצמו לגבול אוקראינה רומניה להפגש עם פליטים יהודים באכסניה ליד הגבול אותה שכרו חסידי חב”ד מישראל ומאירופה, הקשורה לרב משה אסמן למען הפליטים היהודים, ושם בכנס מיוחד שקיים במקום הזמין אותם לעלות לשומרון.

דגן סיפר לפליטים על השומרון, על הקרבה למרכז הארץ והאפשרויות הטמונות באיזור וסיים במילים: הלב של השומרון אתכם, כולנו כואבים אתכם, אולם אנחנו החלטנו לא להסתפק במילים אלא לעבור למעשים. הגענו לכאן כדי להזמין אתכם באופן אישי לעלות לשומרון ולתת לכם בית”.

הפליטים הגיבו בהתרגשות רבה מחאו כפיים. מייד לאחר הכנס נעמדו בתור בכדי לשמוע יותר פרטים ולהרשם לעלייה לשומרון. הפליטים סיפרו על הקשיים שחוו בעודם נמלטים מהמלחמה.

אלונה אנדיינקו, אחת הפליטות שהשתתפה בכנס אמרה: “בשל הלחימה החל הפחד, החלטתי עם בעלי שאקח את הילדים שלנו ואצא מכאן, בשל ההשלכות של הלחימה והמצב הנפשי של הילדים, אנחנו מקווים לעלות לישראל בקרוב”.

אולג בסקקוב פרופסור ומרצה באוניברסיטה בחרקוב שהשתתף גם הוא בכנס הפליטים של השומרון הוסיף: “כל יום שומעים טילים, חלונות מתנפצים, לא יודעים עד מתי המצב הזה יימשך, הייתה לנו שגרה ולפתע ביום אחד פחד אימים לצאת מהבית, החלטנו לקום ולעזוב”. הוא מסכם.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם מנכ”לית חוות יאיר סיגל כהן, בכנס לפליטים בגבול אוקראינה רומניה. צילום: מועצה אזורית שומרון

“בשומרון יש קהילות חזקות ומחבקות שרוצות ויודעות איך לסייע” מסביר ראש מועצת שומרון יוסי דגן את ההחלטה להגיע עד גבול אוקראינה בכדי להזמין את הפליטים לשומרון “המלחמה הזו השפיעה על כל העולם, אולם אצלנו בשומרון דוגלים לא רק במילים אלא גם במעשים. החלטנו שהמעשה ההומניטרי והציוני הנכון הוא להגיע לכאן, להעביר מסר ברור של אהבת ישראל, ולסייע לפליטים להגיע לשומרון ולישראל ולמצוא בית. הפליטים הגיעו לכאן במצב קשה, אחרי 3 ימים בדרכים, כשהם רק עם תיק קטן, כשהם יודעים שככל הנראה ביתם הופצץ, וחייהם לעולם לא ישובו להיות כפי שהיו, באנו כדי לתמוך באחינו היהודים ברגעים הכי קשים שלהם ולהזכיר להם שהם לעולם לא לבד”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן המריא כאמור ביום חמישי בלילה בראש משלחת מהשומרון לגבול אוקראינה רומניה. המשלחת כוללת את מנכל המועצה אמיתי רויטמן, יועץ ראש המועצה הממונה בין היתר על קליטת העלייה בשומרון רפי אביטל ותושבי השומרון דוברי רוסית בהם מנכלית חוות יאיר סיגל כהן. השומרון כבר החל לקלוט פליטים יהודים מאוקראינה. משפחה ראשונה הגיעה לרבבה, 3 משפחות נוספות ליצהר ועוד פליטים רבים מבקשים להגיע לשומרון”

המפעל הציוני כתבה ראשית