לחזור לניירת של רשויות המס

לחזור לניירת של רשויות המס

ישראלים שחוזרים לגור בישראל ומגדירים מחדש את ישראל כמרכז חייהם חייבים לעשות זאת באופן רשמי ורצוי לפעול לשם כך 30 יום לפני שובם. כדי לקבל מעמד של תושב חוזר ביטוח לאומי חייב לקבל מכם טפסים מתאימים יחד עם דיווח במקביל לרשויות המס. המעמד מעניק לכם הטבות מס שונות, אולם גם מחייב דיווח כחוק על כל מה שקשור למגורים ועבודה, כדי להוכיח שאכן חזרתם לישראל ואתם מחדשים את הזכאות שלכם לשירותים שונים ולהטבות מס, כמו גם חידוש החובה לדווח על הכנסות ותשלום מיסים. המיסים משתנים בין עצמאים לשכירים, מה שגם כן אפשר להסדיר על ידי הגשת הטפסים המתאימים וקבלת ייעוץ מס ממומחים. משרד שגיא ושות’ מסייע לכם בכל מה שקשור לייעוץ מס לרילוקיישן, גם למבצעים רילוקיישן וגם לישראלים חוזרים ועוזר לכם להתמצא בסבך החוקים והתקנות והחישובים לגבי הזכויות והחובות שלכם.

חוזרים ויוצאים – תנועה בלתי פוסקת של ישראלים

כפי שיש ישראלים שחוזרים יש גם ישראלים שממשיכים לנוע החוצה ולנסות את מזלם במדינות אחרות בגלל עבודה או תנאי חיים שונים. לכולם חשוב לקבל ייעוץ בענייני מיסוי רילוקיישן משום שהחוקים הלכו ונהיו מורכבים יותר כדי להתאים לכל המצבים השונים שהמאה ה-21 מזמנת לנו. למעשה, כבר יותר מ-15 שנה שיש אפשרויות שונות למי שעשה רילוקיישן למצוא מדינה שבה יש אמנות מס משום שישראל הגמישה מאוד את החוקים וההתייחסות לאנשים שחיים בתחומה ומתפרנסים בה לפי גבולות טריטוריאליים. יש גם הרבה מאוד ישראלים שחיים בחו”ל ועדיין מתפרנסים מעבודה בחברות מקומיות ולכן חשוב לקבל מידע מקיף ומקצועי על החישובים המורכבים שנועדו למנוע כפל מס מצד אחד לשתי מדינות, או צבירת חובות לרשויות המס כאן ושם במקרים שבהם לא עשו את זה נכון.

הטבות מס וחובות

חובת הדיווח לרשויות המס על כל צעד שאתם עושים ועל מרכז חייכם שלפיו מחשבים לכם את חבות המס צריכה להיעשות נכון מבלי להחמיץ אף טופס ואישור של מהלך כלשהו. אם החלטתם לנתק תושבות ואתם רוצים לנווט בחו”ל כשמרכז חייכם שם ואין לכם זיקה לישראל אתם יכולים לעשות זאת על ידי הטפסים המתאימים בהגשת אסמכתאות כמו חוזי עבודה, קנייה או שכירה של דירה והרשמה ללימודים של הילדים במוסדות חינוך מקומיים. ככל שתצליחו להוכיח לרשויות את מעמדכם כך גם תיפתר הבעיה ותוכלו להמשיך בחייכם ללא צבירת חובות. משרד שגיא ושות’ מסייע לכם בייעוץ ובהסדרה של המהלכים שלכם לנוחותכם.

עצת מומחה