לאחר פיגוע הירי בשומרון – ראש המועצה נפגש עם מפקד אוגדת איו”ש: “יש לפגוע בתשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית”

לאחר פיגוע הירי בשומרון – ראש המועצה נפגש עם מפקד אוגדת איו”ש: “יש לפגוע בתשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית”

מפקד אוגדת איו”ש נפגש עם ראש מועצה אזורית שומרון והנהגות הישובים לאור העלייה בפיגועי ירי באיזור. יוסי דגן: “לא להסתפק בפעולות כירורגיות”. מפקד אוגדת איו”ש תת אלוף אבי בלוט קיים ביום שישי בצהריים פגישה עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן והנהגות הישובים באיזור גב ההר זאת בעקבות פיגוע הירי בליל חמישי לפנות בוקר בחווארה בו נפצע אב ל 3 ילדים קטנים כשהיה בדרכו לבקר בני משפחה והעלייה באירועי הירי באיזור

מפקד האוגדה הציג בפני הנוכחים את הערכת המצב השוטפת ודרכי הפעולה אל מול הטרור הגובר וריבוי אירועי הירי, ושמע מהם על ההתמודדות בשדה האזרחי.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן מסר את הערכתו בשם כל תושבי השומרון לפעילותם של חיילי צה״ל, מפקד האוגדה תת אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת שומרון, אלוף משנה רועי צוויג יחד עם השב”כ , מג״ב ויתר כוחות הביטחון לשמירה על הביטחון של תושבי השומרון ומכאן על ביטחון כל תושבי מדינת ישראל.

דגן אמר למפקד האוגדה והקצינים הבכירים שהשתתפו בפגישה: “העלייה בפיגועי הירי באיזור, מטרידה ומסוכנת ויש לשנות את הפרדיגמה. לא ניתן להמשיך לפעול באופן כירורגי מול המחבלים. העלייה בפיגועי הירי שכולם הסתיימו עד כה בנס מלמדת על כך שישנו נשק בכמויות לא מבוטלות ברשות הפלסטינית. יש לעבור ממגננה למתקפה. מפעולות כירורגיות למבצע רחב היקף ופגיעה בתשתיות הטרור ברשות הפלסטינית. כולל איסוף נשקים מחמושים”.

קרדיט: דוברות

עוד הוסיף דגן: “אויבינו לא ירחיקו אותנו מכאן, ולא יחלישו את מפעל ההתיישבות, כמו כל אזרחי מדינת ישראל אנחנו נמשיך לטייל לבנות וליצור”.

לאחר הפיגוע מס שעות קודם לכן בתדרוך במקום הפיגוע אמר דגן: אנחנו רואים התעוררות רצינית מאוד של אירועי הפח”ע כאן באיזור לב השומרון ובכלל בכל המרחב שבין שכם לג’נין, הוצאה של מחבלים ופיגועים.

הרשות הפלסטינית שופכת עוד ועוד דלק למדורה, ומנסה לייצר כאן אינתיפאדה. אני אומר בצורה ברורה, אם ממשלת ישראל לא תיתן לצהל את האפשרות להפוך כאן את הקערה זה עלול לעלות בדם. המדיניות הזו שמכילה את החמושים הרבים שמסתובבים בגזרה, היא מדיניות שמביאה את נסיון הפיגוע הערב ביפו שנגמר בנס, והפיגוע הזה שהסתיים בנס, אבל לא ניתן לסמוך על הנס. אנחנו דורשים מממשלת ישראל להפסיק את ההתרפסות מול הרשות הפלסטינית, אנחנו דורשים מממשלת ישראל לתת לצהל להפוך את הקערה ולעבור מהגנה נקודתית להתקפה כוללת, כנגד כל החמושים; כל הנשקים שמסתובבים, אפשר לעציר גל טרור בהתהוות, וזה בידיים של הממשלה, אפשר למנוע את הפיגוע הבא”

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית