לאחר למעלה משנה של לחצים: פונו שלוש הווילות בתקוע

לאחר למעלה משנה של לחצים: פונו שלוש הווילות בתקוע

הבוקר הרסו רשויות האכיפה במינהל האזרחי שלושה מבנים של פלסטינים שנבנו באופן לא חוקי בשטח C, בסמוך לכפר תקוע במזרח גוש עציון. רגבים: “קצב הבניה הבלתי חוקית עומד על 15 מבנים ליום, ההריסה מבורכת אך אינה מספיקה”

הבוקר (ב’) התבצעה הריסה של שלושה מבנים על ידי יחידת הפיקוח במינהל האזרחי, יחד עם מת”ק בית לחם וכוחות גדולים של צה”ל מחטיבת עציון ומג”ב יו”ש. שלושת המבנים ממוקמים סמוך לתקוע הערבית במזרח גוש עציון, במרחק של 250 מטר מהשטח הבנוי של הכפר ו- 500 מטר משטח B, במיקום אסטרטגי המשפיע על הסביבה ועל האפשרות לייצר רצף התיישבות ישראלי בין היישובים תקוע ואיבי הנחל.

בתצלומי אוויר משנת 2020 ניתן לראות כי במקום היה מטע זיתים, ובתצלומים מתחילת 2021 ניתן לראות התחלת פיתוח מגרשים ואת שלבי הבניה, כאשר לאורך כל הדרך מחלקת הקרקעות במועצת גוש- עציון יחד עם ועדות הקרקעות ותנועת רגבים, מפעילים לחצים כבדים על רשויות האכיפה להרוס את המתחם לפני שיושלם ויאוכלס.

לאורך השנה האחרונה, תנועת רגבים הגישו פניות חוזרות ונשנות הדורשות לאכוף את החוק, להרוס את המבנים ואף להעמיד את העבריינים לדין. בחודש מאי האחרון הודיע המינהל האזרחי כי הוציא “צו סילוק מבנים” אך בשל הליכים משפטיים הקיימים במקביל, קיימת מניעה משפטית לבצע הריסה במקום, סטטוס המכונה “נוהל הקפאת הליכים”. בחסות מצב זה, המשיכו עברייני הבניה הפלסטינים בעבודות הבינוי ואף הוכנו יסודות לבריכה לכל אחד מהמבנים.
הבוקר כאמור, לאחר למעלה משנה של הפעלת לחצים, התבצעה הריסה על ידי יחידת הפיקוח בליווי כוחות הבטחון.

צילום: מועצה אזורית גוש עציון

ראש מועצת גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע, שלמה נאמן:
“אנו מברכים את גופי האכיפה: יחידת הפיקוח במנהל האזרחי, מת”ק בית לחם וכוחות חטמ”ר עציון ומג”ב יו”ש על הפעילות החשובה הזו. מדובר בשלושה מבנים אסטרטגיים, כחלק מתכנית פיאד שנועדה לחנוק את ההתיישבות. זהו צעד קטן ללחמה בהשתלטות הערבית העוינת והמתוכננת על שטחי C. זו אמנם פעילות חשובה, אך צריך לזכור שזו טיפה בים. אנו מצפים מממשלת הימין הנכנסת לפעול בכול הכוח נגד התופעה המסוכנת הזו, שמנסה למנוע את ההתיישבות. אני רוצה לשבח גם את הגורמים במועצת גוש עציון, שפועלים ללא לאות בנושא”.

צילום: מועצה אזורית גוש עציון

מנש שמואלי, רכז יו”ש בתנועת רגבים: “שלושת הוילות שנהרסו הבוקר ייחודיות בכך שאינן צמודות לכפר בשטח B, אלא נעוצות בלב השטח הפתוח, כזרוע ארוכה של השתלטות משטח B לשטח C, כך שפעולת ההריסה משמעותית ביותר.”
ומוסיף: “על פי דו”ח המחקר שלנו, מאפריל 2021 ועד מאי 2022, תקופת כהונתו של שר הבטחון בני גנץ, בנו הפלסטינים 5,535 מבנים בלתי חוקיים חדשים בשטחי C ביהודה ושומרון, ושלושת הוילות הללו הן חלק מהם. כלומר: קצב הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית עומד על 15 מבנים חדשים ביום, כך שהריסה של שלושה מבנים היא מבורכת, אך בהחלט לא מספיקה. מספרים אלו מצטרפים לסך כל המבנים הבלתי חוקיים ביו”ש העומד על 81,317. אנו מוקירים את כוחות האכיפה, את מחלקת הקרקעות במועצה והתושבים הפעילים בתחום השמירה על הקרקעות ומצפים לראות פעולות אכיפה נחושות נוספות בקרוב.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית