איכות סביבה גם במוסכים ביו”ש

איכות סביבה גם במוסכים ביו”ש

איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון ביצע פרויקט מקיף לבדיקת עמידה בתקנות סביבתיות של מוסכים. מפקח האיגוד, נחשון זהר, ביצע את הבדיקות בכל המוסכים, למעלה מ-30, ב- 15 הרשויות המקומיות החברות בו. הפרויקט הינו חלק מתוכנית פיקוח שנתית על מוסכים שיזם האיגוד ונעשה בשיתוף עם נציגי מחלקות עסקים ברשויות המקומיות.

יעל מייזל, מנהלת אגף תשתיות ותעשיות פירטה כי קיימת חשיבות לשמירה על התקנות למניעת זיהום סביבתי במוסכים בעיקר בשל הסיכון הנובע משמני מנוע משומשים המוגדרים בחוק “חומר מסוכן”. ללא הקפדה ששמן משומש יגיע כחוק למפעלי מיחזור, הוא עלול לשמש כחומר בעירה ביו”ש תוך גרימת זיהום אויר חמור. כאשר שמן משומש מוזרם לקרקע, הוא גורם לזיהום קרקע ומקורות מים עיליים ותת קרקעיים.

במסגרת הפרויקט בדקו אנשי המקצוע של האיגוד את התשתית בה מוחזקים החומרים המסוכנים, אופן פינוי שמן משומש ופסולת רכבים, אטימות משטחי הטיפול ,תקינות תעלות ניקוז, אטימות ותקינות מערכות היניקה של חדרי הצבע ועוד.

מוסכים בהם נמצאו ליקוים ופערים מול התקנות קיבלו דו”ח מסודר. האיגוד מבצע מעקב, בשיתוף הרשויות המקומיות, עד לתיקון הליקויים.

“ההגנה על הסביבה נוגעת בעסקים רבים והיבטים שונים של החיים ומטרתנו כאיגוד ערים לאיכות הסביבה לבצע את הפעולות הנדרשות עבור התושבים והרשויות” סיכם מנכ”ל האיגוד גלעד בן ארי.

בריאות כתבה ראשית