כמה זמן צריך ללמוד לבחינת המועצה של רואי חשבון?

כמה זמן צריך ללמוד לבחינת המועצה של רואי חשבון?

בשנים האחרונות גבר הביקוש בשוק העבודה לבעלי תואר ורקע מתאים בחשבונאות. ניתן לראות את בעלי התואר משתלבים במגוון רחב של תפקידי ניהול ובתפקידים בכירים בארגונים גדולים ובחברות רבות בכל תחומי התעשייה והמסחר במשק. הביקוש הגבוה לבעלי רקע בחשבונאות מוביל צעירים רבים להתמחות בתחום, אך מעבר להשקעה הנדרשת בלימודים, הסטודנטים נדרשים גם לעבור בהצלחה את הבחינה מטעם המועצה לרואי חשבון.

הבחינות של המועצה לרואי חשבון ידועות כקשות, אלו בחינות מורכבות ומאתגרות בהן נדרשים לא רק לשלוט בחומר הנלמד אלא גם ליישם אותו ולהתמודד עם אתגרים לא פשוטים. כיום, בחלק גדול ממוסדות הלימוד מציעים לבוגרים המעוניינים להגיע מוכנים לבחינות הקשות של המועצה לרואי חשבון שנת לימודים נוספת. רק לאחר מעבר הבחינות ניתן לקבל את התואר הנחשק ולהפוך לרואה חשבון מוסמך לכל דבר ועניין.

התמחות רחבה בנושאי כלכלה, חוק, מיסים ומשפט

תכנית הלימודים לתואר בראיית חשבון כוללת קשת רחבה של נושאים. בין נושאי הלימוד לתואר ראשון בחשבונאות ניתן למצוא קורסים בנושאים כגון כלכלה, מיסים, ניהול, יזמות עסקית ומשפט. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי מקיף בנושאים אלו, כאשר הלימודים מתמקדים גם בפרקטיקה המקצועית והמעשית כדי להכשיר את הסטודנטים לקראת המקצוע, ובעיקר כדי להעניק להם את כל הידע והכלים הנדרשים על מנת לעבור בהצלחה את הבחינות של המועצה לרואי חשבון.

יחד עם זאת, כיום כבר ידוע כי מעבר ללימודים באוניברסיטה או במכללה, יש להתכונן זמן רב ובקפידה לקראת הבחינות של המועצה לרואי חשבון. לכן, מוסדות הלימוד החלו להציע שנת לימודים נוספת בה מתמקדים רק בהכנה לבחינות של המועצה לרואי חשבון.

החלום להיות רואה חשבון בישראל

כמה זמן צריך ללמוד לבחינות המועצה של רואי החשבון. תמונה: pexels

על פי הסטטיסטיקה של המועצה לרואי חשבון עולה כי 43 אחוזים מהנבחנים שניגשו לבחינות בחשבונאות פיננסית ובביקורת נכשלו וחלומם להפוך לרואי חשבון התנפץ. הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת נחשבת לקשה ביותר, בשנים האחרונות אחוז הנכשלים בבחינה המתישה הוא כ-60%, ולמעשה רוב הנבחנים אינם מצליחים לעבור את הבחינה הקשה בפעם הראשונה. נתון זה ידוע כמובן למועצה לרואי חשבון ולסטודנטים הרבים, לכן הסטודנטים משקיעים חודשים ארוכים ולומדים זמן רב כדי לנסות ולעבור את הבחינה הקשה בפעם הראשונה. אגב, אחוז הנכשלים הגבוה פוגע גם במעסיקים הזקוקים לכוח אדם מיומן.

כמה זמן ללמוד לבחינה?

מבחני ההסמכה בראיית חשבון ידועים כמורכבים, מאתגרים ומתישים. כדי להצליח בהם בוגרי מסלול הלימודים חייבים להשקיע חודשים רבים, לפחות חצי שנה, כדי לשנן את החומר הרב. חשוב לציין כי החומר לבחינות של המועצה לרואי חשבון כולל נושאי לימוד רבים ומגוונים, הסטודנטים חייבים לשלוט בנוסחאות רבות ומורכבות, בחוקים הרלוונטיים ועוד.

לפיכך, מומלץ לכל הסטודנטים לתואר ראשון במסלול חשבונאות להשקיע היטב בלימודים ולקראת הבחינות המסמכות להשקיע בלימודים לפחות חצי שנה נוספת, עדיף שנה.

צרכנות