המקרים שבהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית

המקרים שבהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית

רופאים הם אנשי מקצוע אחראיים מאוד. הם מקדישים זמן רב להכשרה המקצועית – שכמובן לא מסתיימת אחרי 7 שנות הלימוד הראשונות אלא ממשיכה ומעמיקה לאורך כל הקריירה – ומתייחסים לכל פציינט ופציינטית במלוא הרצינות, גם כשהם פועלים בתנאים לא פשוטים, וזאת בלשון המעטה (בעיקר במסגרת הרפואה הציבורית).

יחד עם זאת, גם בעידן שבו המכשור הרפואי משוכלל מאי פעם ומאפשר לנו לאבחן במדויק את מצבו של כל איבר פנימי בכמעט כל סיטואציה שהיא, וכשהרופאים כאמור מיומנים להפליא, עדיין מתרחשות טעויות. למרבה הצער ישנם גם מקרים שבהם הטעות היא תוצר של רשלנות, וכשזה המצב כדאי להיעזר בשירותיו של עו”ד מומחה בתחום ספציפי זה.

מדוע כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?

בניגוד לטעויות של אנשי מקצוע בתחומים אחרים, שגיאה של רופא עלולה לגרום לנזק חמור במיוחד, ובמקרים רבים גם בלתי הפיך. למעשה רשלנות רפואית עלולה להוביל לטרגדיות של ממש, ולכאורה אחרי שהתרחש מקרה שכזה, וכשהנזק כבר הפך לעובדה מוגמרת, אין טעם לתבוע פיצוי.

יש בכך כמובן אמת: לבריאות מיטבית אין תחליף, ומי שחווה טרגדיה קשה לא יתנחם גם אם יקבל סכום כסף גבוה במיוחד – ובכל זאת כדאי לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית כדי שלפחות בהיבט הכלכלי לא יהיה קושי מיותר. בנוסף חשוב לזכור שתביעה בגין רשלנות רפואית מפחיתה את הסיכוי שגם אחרים ייפגעו כתוצאה ממנה, וגם לכך יש חשיבות.

מהי רשלנות רפואית?

המקרים שבהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית. תמונה: יח”צ

גם עבור עורך דין רשלנות רפואית היא מונח שקשה להגדיר אותו באופן חד משמעי, וגם עבור בתי המשפט שדנים בסוגיות המורכבות במיוחד האלה. הסיבה לכך היא שלא קל להבחין בין טעות “סבירה” (שלמרבה הצער עלולה להתרחש בכל תחום כולל הרפואה) לבין התרשלות וטעויות שניתן היה למנוע אותן.

בדרך כלל משתמשים בתי המשפט במבחן “הרופא הסביר”. כלומר, אם הרופא ה”סביר” היה בוחר לפעול באותה דרך כמו הרופא שגרם נזק, מדובר בעצם בטעות שאין ברירה אלא לקבל ולהבין שהרפואה אינה מושלמת, אבל אם הרופא הסביר היה פועל בדרך אחרת, ייתכן שיש בסיס לתביעה.

המצבים שבהם רופאים עלולים לפעול ברשלנות

עורך דין רשלנות רפואית מטפל במגוון רחב של מקרים, ובפרט במצבים הבאים:

א. אבחון לא נכון למרות שהממצאים היו ברורים

ב. אבחון מאוחר מדי, אחרי שכבר נגרם נזק בלתי הפיך

ג. אי הפניה לבדיקות חיוניות למרות שהסימפטומים חייבו זאת

ד. כתיבת מרשם שגוי

ה. טיפולים פולשניים ללא צורך ממשי

ו. בחירת אופציה לא אופטימלית לטיפול

מהי “הסכמה מדעת” ואיך היא קשורה לרשלנות?

מבחינת עורך דין רשלנות רפואית היא כאמור מונח שלא תמיד מוגדר באופן חד-משמעי, ובפרט כך המצב במקרים שמוגדרים “היעדר הסכמה מדעת” – המצבים שבהם למטופל לא הייתה מודעות מלאה למצבו הרפואי, לאפשרויות הטיפול השונות ו/או לזכויותיו. טיפול במקרים אלה מחייב ניסיון ספציפי רב.

הגשת תביעות

עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית הם אנשי מקצוע חשובים גם כשנדרשת הגשת תביעה נגד חברת ביטוח. תביעות ביטוח מוגשות במקרים שבהם החברות מנסות להתחמק ממילוי חובתן על-פי הפוליסה, וכדאי לדעת שלפעמים עצם הפנייה בעזרת עו”ד מנוסה משכנעת את חברת הביטוח לשלם את הפיצוי המתאים.

 

צרכנות