כל מה שרצית לדעת על כלא צבאי

כל מה שרצית לדעת על כלא צבאי

חיילים? מתכוננים לרצות עונש כליאה במתקן צבאי? מחבוש היא תקופת כליאה קצרה ונגזרת על חיילים בהליך משמעתי בדין הצבאי. אף שהמילים ‘כלא צבאי’ נשמעות מפחידות, כדאי להיערך לתקופת המחבוש כדי לעבור אותה בקלות ובלי הרבה בעיות. אם אתם מתכוננים למחבוש בכלא צבאי, רצוי שתגיעו אליו מצוידים בידע בנוגע לאורחות החיים בכלא, לדרישות המשמעת וכן לזכויותיכם ככלואים בכלא צבאי. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על כלא צבאי.

מתקני הכליאה שמשמשים את צה”ל

צה”ל מפעיל שני מתקני כליאה עיקריים לחיילים. מתקן כליאה ראשון נקרא בסיס כליאה 394 או כלא 4, והוא נמצא במחנה צריפין ליד ראשון לציון. מתקן כליאה זה משמש חיילים וחיילות שמרצים תקופות מאסר ממושכות וגם חיילים שנידונו למחבוש קצר. מתקן כליאה שני נקרא בסיס כליאה 396 או כלא 6, והוא נמצא באזור בית אורן בצפון. גם מתקן זה משמש חיילים וחיילות בכל הדרגות שנידונו לתקופות מאסר שונות.

משמעת קפדנית בכלא הצבאי

חיילים שמרצים עונשי מאסר בכלא צבאי נדרשים למשמעת קפדנית ביותר. אם הם מסרבים למלא אחר הוראותיהם של מפקדי הכלא ולא מצייתים לנהלי ההתנהגות בכלא, הם נענשים בחומרה ועלולים לאבד זכויות כמו הזכות לשיחת טלפון יומית והזכות לביקור בני משפחה. כמו כן הם עלולים לקבל ימי מחבוש נוספים. לפני תחילת ריצוי עונש המחבוש שלכם, כדאי שתתייעצו עם עו”ד צבאי ותקבלו את כל המידע על אורחות החיים בכלא ועל נהלי ההתנהגות שמחייבים אתכם. הישמעו להוראות מפקדי הכלא ומלאו אחר הוראות המשמעת השונות, וימי המחבוש יעברו במהירות ובקלות.

איך להכין את התיק לקראת תקופת המחבוש?

לקראת תקופת המחבוש תוכלו לארוז תיק ובו חפצים אישיים שמיועדים לרווחתכם האישית בלבד. התיק יכיל בגדים תחתונים ובגדים לשינה, לשעות הפנאי ולאימון, שני מצעים להחלפה, כלי רחצה, כלי גילוח, מוצרי היגיינה ומסמכים אישיים כמו מכתבים, מסמכים רפואיים, ואישורים הרלוונטיים לתקופת המחבוש. תוכלו גם לארוז חפצים אישיים שיקרים ללבכם כמו תמונות משפחתיות, טבעות נישואין וכרטיס טלפון. חפצים אישיים כמו כסף, סיגריות וטלפון נייד יופקדו במתקן הכליאה ביום הגעתכם אליו ויוחזרו אליכם ביום השחרור.

ביקורי משפחות במתקן הכליאה

בני משפחה יוכלו לבקר אתכם פעמיים בשבוע, בדרך כלל בימים שני ורביעי, ובתיאום מראש בלבד. חשוב לדעת שזמני הביקור מוגבלים לחצי שעה, ורק ארבעה מבקרים שהם בני משפחה מדרגה ראשונה, יכולים להיכנס לביקור. גם מבקרים שאינם בני משפחה מדרגה ראשונה, יוכלו לבקר אתכם במתקן הכליאה ובלבד שהם חלק מארבעת המבקרים שמגיעים לביקור. אם אתם הורים לילדים, ילדיכם יוכלו לבקר אתכם בנפרד. כל הביקורים מותנים בתיאום מראש, בהצגת תעודת זהות בעת כניסה למתקן הכליאה וברישום.

זכאות לימי חופשה

כלואים יכולים להגיש בקשה לחופשה ולקבל אישור לחופשה עקב התנהגות טובה. הדבר תלוי בעונש המחבוש שנגזר עליכם מלכתחילה, בימי המחבוש שהם כבר ריציתם, אם אין נסיבות מחמירות לעבירה שבגינה נענשתם ובהתאם לשיקול הדעת של מפקדי הכלא. כל מקרה לגופו. אז אל תהססו לפנות למפקדי הכלא ולבקש לצאת לחופשה בהתאם לנהלים. אם התנהגותכם חיובית ואתם נשמעים להוראות מפקדי הכלא והנהלים, תוכלו ליהנות מחופשה קצרה ומשהות נעים בחיק המשפחה.

Uncategorized