כיצד משפיעה התמכרות לקוקאין על חיי האדם המכור וסביבתו?

כיצד משפיעה התמכרות לקוקאין על חיי האדם המכור וסביבתו?

כל הרגל עלול להפוך להתמכרות בנסיבות מסוימות. עם זאת, על אף שכל התמכרות גוררת השלכת הרסניות על החיים, חלקן עשויות להיות חמורות בהרבה מאחרות. ללא כל ספק, התמכרות לקוקאין היא אחת מהמסוכנות ביותר ולעתים קרובות, המחיר הסופי עשוי להיות חיי האדם המכור. אחד ההיבטים הראשונים שנבחין בהם כגורמי התמיכה של האדם המכור, הוא ההשפעה של ההתמכרות על החיים החברתיים. צוות מרכז אמיל מלווה מכורים ובני משפחותיהם בתהליך ההשתלבות בטיפול. כדי לזהות בזמן את סימני האזהרה ולהתחיל בתהליך, אלו כמה מההיבטים החברתיים של ההתמכרות שחשוב שנעקוב אחריהם.

הסימנים נמצאים בכל מקום

למרבה האירוניה, אדם שמתחיל להשתמש בקוקאין, יהיה משוכנע שהסם מעצים את חיי החברה שלו ומסייע לו בבניית מערכות יחסים חדשות ומלאות ריגושים. זאת בעיקר מכיוון שהקוקאין גורם לאנשים לעתים קרובות להרגיש שהם בלתי מנוצחים ונמצאים במרכז העניינים. עם הזמן, אמנם, ככל שההתמכרות מתפתחת, השימוש בקוקאין יפגע משמעותית בתפקוד החברתי.

בשימוש ארוך טווח, האדם המכור יתחיל להפגין התנהגות פרועה ואלימה שעשויה להרחיק ממנו רבים מהקרובים לו. בשלבים מתקדמים, המכור עשוי לפתח פרנויות ולחוות הזיות, מה שיגרום לו להתבודד יותר ויותר ולצמצם אינטראקציות עם הסובבים אותו לאפס. כל פעילות החיים השוטפת תתנקז עם הזמן למטרה אחת בלבד – להשיג את המנה הבאה. שלב זה, בו ההסתגרות כבר מובהקת והאדם אינו מוכן עוד לנהל קשרים עם הקרובים לו, היא נורת האזהרה הגדולה ביותר. ברגעים כמו אלו, חשוב שיעמוד לרשותך סיוע מקצועי.

מלווים אותך מהרגע הראשון

אנו במרכז אמיל כאן כדי לסייע לך לקבל את כל הכלים הנדרשים כדי להגיש עזרה לאדם המכור. עם ניסיון רב שנים בטיפול במכורים וצוות מקצועי מהשורה הראשונה, ננחה אותך כיצד לסייע לאדם לקבל את העזרה הנדרשת לו ולהגיע לתוכנית הגמילה. עם תוכנית טיפול רב תחומית המונחית על ידי גורמים מובילים בתחום, סביבה עוטפת ומכילה ומסירות אין קץ של הצוות, אנו מסייעים לכל מטופל להחזיר את השליטה לחייו. למידע נוסף על התמכרות לסמים, התמכרות למסכים ועל מגוון השירותים הזמינים במכון, ניתן להתקשר כעת למספר 09-7684848.

בריאות