כבוד: ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ פתחו את שנת הלימודים – בבי”ס היסודי “כרמים” אלקנה

כבוד: ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ פתחו את שנת הלימודים – בבי”ס היסודי “כרמים” אלקנה

שר החינוך הרב רפי פרץ פתח את היום הראשון ללימודים בבית ספר יסודי ״כרמים״ אלקנה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ”ל המשרד שמואל אבואב ומזכ”לית הסתדרות יפה בן דוד. שר החינוך פרץ: “המנהלים, המורים, והגננות אתם עמוד השדרה של מערכת החינוך אתם ההון האנושי היקר ביותר שלנו והתפקיד שלנו כמדינה וכחברה להעלות קרנכם ,לטפח ולהעצים את הזכות להיות מחנך בישראל.”

כבוד גדול לאלקנה ולבית הספר היסודי כרמים ביישוב ואמירה חשובה כלפי ההתיישבות בשומרון, עת בחרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך הרב רפי פרץ לפתוח יחד עם ראשי משרד החינוך וארגון המורים את שנהת הלימודים תש”פ דווקא באלקנה. במהלך נאומו לתלמידים, להורים ולמורים אמר השר הרב רפי פרץ: “אני מתרגש מאוד לפתוח יחד אתכם את שנת הלימודים תש”פ .כמו ילדי א’ שזו השנה הראשונה שלכם בבית הספר   גם עבורי זו השנה הראשונה בה אני פותח שנת הלימודים כשר החינוך של כל ילדי ישראל.

ראשית אני מברך על ההבנות שהושגו עם הסתדרות המורים ,האוצר תודה לכל בצדדים שגילו אחריות לאומית .וכמובן תודה לראש הממשלה שנכנס לעובי הקורה כדי שנוכל לפתוח את השנה כסדרה. יפה בן דוד אני שמח לראות אותך איתנו כאן היום.
ועל כך שבעזרת מנכל המשרד שלנו , שמואל אבואב, שלא נח לרגע דל , הצלחנו לפתור את המשבר בחינוך המיוחד ואת המשבר מול הורי הילדים האלרגיים. אז כולנו כאן היום, יחדיו פותחים את השנה, 2.3 מיליון תלמידים ולמעלה ממאתיים  אלף עובדי הוראה. תלמידים יקרים אתם אחרי חופשת קיץ ואני מקווה שחזרתם עם אנרגיות טובות לעשייה, למידה ולמפגש עם כל החברים.

הבוקר הזה מרגש במיוחד לילדי כיתות א’. גם הנכדות שלי: קמה, תהל ועדן ונכדי יאיר מתחילים היום כיתה א’ , והיום אני מברך את כל תלמידי א’ בכל הארץ, אני יודע שלצד השמחה יש גם הרבה חששות אבל אני מבטיח לכם שמחכות לכם בכיתה מורות נפלאות ושכל הצוות החינוכי ילווה אתכם לאורך כל הדרך במסירות ובאהבה.

ראש הממשלה נתניהו פותח את שנת הלימודים באלקנה. צילום: ללא

השנה הכרזתי על שנת “ערבות הדדית” . מאחר ועם כניסתי לתפקיד הצבתי את הטמעת הערכים כאחת מהמטרות המרכזיות שנקדם במערכת במהלך השנה הקרובה , ואתם תלמידים יקרים תזכרו תמיד לעזור למי שזקוק, למי שקצת קשה, להכיל את השונה ולקרב לבבות.

ועוד בקשה קטנה אבל גדולה, אם אתם מקיימים מסיבת יום הולדת או מפגשים כיתתיים מיוחדים אנא הזמינו את כל הילדים. כולנו רוצים להרגיש שייכים והמעשה הנכון הא להכיל את כולם ולהזמין את כל ילדי הכיתה.
יישר כח אלקנה !!! בשנה זו קיבלתם פרס חינוך..
הגעתם למקום ה 1 בארץ באחוזי הזכאות לבגרות , בהתנדבות , בשירות משמעותי בצה”ל ובשירות הלאומי. המשיכו בדרך הזו של ערכים ומצוינות.
העמקה והנחלת ערכים לא סותר את ערך המצוינות והיבטים של למידה והשקעה,  אלא זה מה שמשלים ומחזק אותם.
וכאן באלקנה אנו רואים את ההוכחה לכך

ולסיום אני פונה למנהלים, למורים, לגננות, ללמעלה ממאתיים אלף עובדי ההוראה.
כפי שאני אומר כל הזמן , אתם עמוד השדרה של מערכת החינוך אתם ההון האנושי היקר ביותר שלנו.
והתפקיד שלנו כמדינה וכחברה להעלות קרנכם ,לטפח ולהעצים את הזכות להיות מחנך בישראל: ביחס, בשכר ובמרחב הסמכויות והאוטונומיה. בשבועות הקרובים בכוונתי לבקר בכמה שיותר מוסדות חינוך.חשוב לי לפגוש אתכם , להקשיב לכם ולהכיר טוב יותר את השטח ורק ביחד להתקדם. כי אני מאמין ששטח מאיר את הרעיון ורעיון מאיר את השטח. אני מאחל לכולנו שנת לימודים פורייה ומוצלחת”

דברי ראש מועצת אלקנה עו”ד אסף מינצר בפתיחת שנת הלימודים באלקנה במעמד ראש הממשלה ושר החינוך: “מכובדיי, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר החינוך הרב רפי פרץ, הנהלת משרד החינוך והנהלת החמ”ד, מזכלית הסתדרות המורים גב’ יפה בן דוד, חברי הכנסת לשעבר תושבי אלקנה ניסן סלומינסקי ושאול יהלום, סגן ראש המועצה ידידי עו”ד טוביה ארליך, חברי המועצה, אורחים נכבדים הורים ואחרונים חביבים ילדים וילדות מתוקים שמתחילים היום את שנת הלימודים.
פתחנו הבוקר את חודש אלול, אני לדודי ודודי לי, חודש טוב לכולכם!
כבוד גדול לנו כאן באלקנה שראש הממשלה ושר החינוך בחרו לפתוח את שנת הלימודים אצלנו כאן באלקנה שבשומרון.
כתוב בספר תהילים: הזורעים בדמעה ברינה יקצורון.
אלקנה הנה חלוצת ההתיישבות ביהודה ושומרון. לפני 42 שנים עלו הוריי יחד עם 40 משפחות ראשונות על גבעות טרשים והקימו את היישוב הנפלא הזה, אליו זכיתי להיוולד בין הילדים הראשונים כאן.
כשהם עלו, היה כאן רק מבנה משטרה ירדני ואת גבעת הגורן הנמצאת בדיוק כאן מעלינו, ממנה ירו הירדנים על גוש דן ויישובי השרון. ומאז, מבנה המשטרה הפך למבנה המועצה, הגבעות הריקות הפכו לשכונות פורחות בעצים ופרחים, בתים, מבני ציבור ובהרבה מאד ילדים משחקים בגני השעשועים. ב”ה משפחות מגדלות פה כבר דור שני ודור שלישי ועוד היד נטויה.

שר החינוך הרב רפי פרץ בפתיחת שנה באלקנה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המועצה אסף מינצר. צילום: עודד קרני.

אדוני ראש הממשלה אני מבקש כאן בשם כולנו, לחזק אותך על עמידתך האיתנה ופעולותיך למען מדינת ישראל בחיזוק הביטחון, הכלכלה וההתיישבות.
מדינת ישראל עוברת אתגרים לא פשוטים, אך בהנהגתך האחראית אתה מצליח להוביל את המדינה באופן מוצלח ולהוביל את ישראל למחוזות חדשים ומשמעותיים.
אנו יודעים גם שימים אלו מאד מתוחים מבחינה ביטחונית, ומודים לך על המאמצים להגיע לכאן, למרות הכל.
אין לנו ספק שבהנהגתך האחראית והשקולה כפי שהוכחת במעשים רבים מאד עד היום, ובעזרת ה’, נעמוד בכל האתגרים שעוד בפנינו.
אמי ז”ל שזכתה יחד עם אבי שייבדל לחיים ארוכים, להיות ממקימי אלקנה, זכתה לייסד כאן את מועדון גיל הזהב בבית המייסדים הסמוך לכאן. מתוך אותה הכרת הטוב עליה חונכתי ועליה אנו מחנכים כאן את ילדינו, שלחה אותי אמא כשהיתה על ערש דווי לפני מספר חודשים ללשכתך לחזק ולעודד אותך. לצערי אמי לא נמצאת כאן עמנו היום, אך רוחה ופירותיה נמצאים גם נמצאים, ואני מודה לך ראש הממשלה על דברי הניחומים המרגשים כשהתקשרת אלי מברזיל.

אדוני ראש הממשלה, אני מבקש בהזדמנות זו להודות לך על קידום ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובאלקנה בפרט.
רק בשנים האחרונות בזכות דחיפתך ומאמציך אושרו לאלקנה 300 יחידות דיור שכבר נמצאות בבנייה מואצת. 350 יחידות דיור נוספות אושרו רק לאחרונה וייבנו בתוך מספר שנים, וכן אושרו 250 יחידות דיור נוספות לטובת הקמת דיור מוגן לוותיקי אלקנה וההתיישבות כולה, סה”כ כמעט אלף יחידות דיור תוך תקופה קצרה!
יחד עם הבינוי אישרת בתקופתך לפני כשלוש שנים תוכנית להקמת קרית חינוך חדשה. לאחר שנעבור בכיתה א’, ניסע יחד לחנוך את קרית החינוך החדשה ובה גם בית הספר למחוננים ולמצטיינים שביקשנו לקרוא על שם אחיך גיבור ישראל – יוני נתניהו ז”ל.
אני יודע שאתה גם עושה מאמצים לכך שכבר בשנה הקרובה תאושר התוכנית שמוכנה להפקדה להקמת אזור תעשייה חדש שער השומרון, דבר שייתן תנופה כלכלית לאלקנה ולכל האזור.
בזכות פעולותיך ובזכות העשייה שלך ושל ממשלתך כאן באלקנה, אנו דואגים להניח את הבריחים והאדנים עבור הדור הצעיר, הילדים הרכים שנמצאים מולנו ודואגים להם לעתיד בטוח ומבטיח.

צילום: עודד קרני

ישנו מאמר מפורסם של יאנוש קורצ’אק שאמר: “הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים”.
ברוך ה’ יש לנו כאן באלקנה מכל אלה: הורינו והוותיקים זרעו את החיטים בהקמת היישוב, אנו כבר נוטעים את העצים לשנים הבאות, וכאן בבית הספר כרמים וביתר מוסדות החינוך המצוינים שלנו – דואגים לדורות ומחנכים.
זו ההזדמנות להודות למנהלת בית הספר מנו צרפתי ולצוות הנפלא על החינוך המצוין שהם מעניקים לילדינו שבזכותם אף זכו השנה בפרס החינוך היוקרתי.
תודה גדולה לך שר החינוך הרב רפי על הסיוע המשמעותי לאלקנה, אני רוצה לומר לך ואני בטוח שזה לא חידוש בשבילך – אילו עובדים טובים יש אצלך במחוז, במטה, בחמ”ד, בבינוי ובפיתוח, אני מבקר אצלם הרבה ורואה שהם שנותנים את כל הנשמה ומכל הלב כדי לקדם את החינוך, והכל מגיע ברוחך ובהנהגתך. תודה גדולה!

ולסיום, לכם תלמידים יקרים, ביום חמישי האחרון ביקרתי במפגש ההכנה לילדי כיתות א’ וסיפרתי להם שאני זוכר את עצמי כילד בכיתה א’ מתחיל את לימודיי בבית הספר הזה ומתרגש מאד יחד איתכם, והשנה במיוחד על כך שזכינו בכבוד הגדול שראש הממשלה ושר החינוך פותחים כאן איתנו את שנת הלימודים.
אני רוצה לאחל לכם שנה פוריה ומוצלחת ושנה טובה ומבורכת!”

חדשות שומרון כתבה ראשית