יתרונות של דיור מוגן

יתרונות של דיור מוגן

מרבית האנשים הקשישים המגיעים לגיל פרישה מתחילים לחשוב על נושא הדיור והבית בו הם גרים. הרוב המוחלט יעדיף להישאר בבית שלהם ולא לעבור לבית הורים כזה או אחר. הבית בו הם גרים, שירת אותם נאמנות במהלך כל השנים והם מרגישים צורך רגשי להישאר בו ולעיתים אפילו לסיים את החיים בו.

לחיות בבית הפרטי בגיל בוגר לעיתים משולב בלא מעט קשיים כאשר הבולט ביותר הוא הנושא של קשישים שגרים בבניינים ישנים ללא מעלית. מה עושים כאשר הקשיש גר בבניין ישן ללא מעלית ועליו לרדת במדרגות לכל דבר שירצה מחוץ לביתו. מקרה כזה מגביל את הקשיש ועלול להוביל לתחושות לא רצויות כגון דיכאון, בדידות וכדומה.

על מנת לחסוך הרבה קשיים מומלץ להכין את הקשיש לקראת המעבר ולשקף לו את עתידו והכי חשוב להראות לו את היתרונות בדיור אליו הוא עתיד לעבור. הפתרון הטוב והאיכותי ביותר היום בכל הנושא של דיור לקשישים הוא דיור מוגן איכותי. אז מה היתרונות בבית דיור מוגן? המשיכו לקרוא:

  1. ביטחון ובטיחות הקשישים – קשישים הם אוכלוסיה אשר חשופה להרבה מקרים לא רצויים כגון שוד מזויין, גניבה של חפצים יקרים, פריצה לבית, אלימות ועוד. מוסד דיור מוגן מבטיח אבטחה מקסימלית לאותם קשישים. בתי דיור מוגן רבים מעסיקים מאבטחים בכניסה ופיקוח בתוך הבית, דבר המאפשר עלייה בתחושת הביטחון בבית ומצמצם מקרים לא רצויים היכולים לקרות בבית פרטי או סתם ברחוב.

    צילום: pixabay
  2. הכנת אוכל – בגיל השלישי דברים אפילו פשוטים יכולים להיות קשים כך למשל הכנת ארוחת בוקר פשוטה יכולה להיות ממש קשה עבור אותו קשיש, שלא לדבר על מקרים של שריפה, כוויות וכדומה. דבר נוסף לא פחות חשוב הוא העובדה שככל שאנו מתבגרים כך התיאבון שלנו עלול לרדת. בתי דיור מוגן נותנים פיתרון גם למקרים כאלו בעזרת חדר אוכל מפנק במיוחד. חדרי אוכל גדולים אשר מגישים אוכל חם וטרי מידי יום מבטיחים תחושת תיאבון גבוהה וכן צמצום מקרים לא רצויים כגון כוויות, שריפות וכדומה.
  3. קהילה – אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בתחום הדיור המוגן הוא הנושא של הקהילה. במתחם הדיירים גרים כקהילה לכל דבר. הם נפגשים יום יום, מחליפים מוצרים, מבלים בערב והכל עם אותם אנשים ואתם חברים אותם הם בחרו.

  4. פעילויות עם המשפחה – דבר חשוב לא פחות הוא הנושא של קירוב המשפחה של הקשיש. הנהלת הבית רוצה לעשות את הקשיש מאושר ולתרום לו לאורח החיים ולכן בתי דיור מוגן רבים מציעים פעילויות בחגים, בסוף שבוע או ביום רגיל עם המשפחה. פעילויות של פורים, פעילויות של ארוחת חג וכדומה.

לסיכום

דיור מוגן יכול להיות פיתרון מעולה לבני הגיל השלישי, כל אלו הרוצים שמשהו אחר ידאג לצרכים שלהם צריכים לעבור לדיור מוגן. הפעילויות, הלוח זמנים העשיר והתחושה הכללית בבית תורמים לאיכות החיים ואין ספקר שתורמת לתוחלת החיים של קשיש.

צרכנות