הפעם זה נגמר בטוב: החייאה מוצלחת בכוכב יאיר

הפעם זה נגמר בטוב: החייאה מוצלחת בכוכב יאיר

חובש מד”א שלמה עובדיה ודני קונשטנט. צילום: דוברות מד”א

חובש מד”א שלמה עובדיה ומתנדבת מד”א רות שרל הגיעו לטפל בדני קונשטנט (57) בביתו בכוכב יאיר, לאחר שלא חש בטוב, והזעיק את מגן דוד אדום. כשהגיעו לפנות אותו, דני היה בהכרה מלאה. דקות בודדות לאחר תחילת הפינוי לבית החולים, דני התמוטט ואיבד דופק ונשימה. שלמה החובש באמבולנס החל מיד בפעולות החייאה מתקדמות, בסיועה של רות מגישת העזרה הראשונה.

חובש מד”א, שלמה עובדיה: “הגענו לגבר בן 57, זמן קצר לאחר שסיים רכיבה על אופניים. כשהגענו לביתו ראינו אותו שוכב על המיטה. הוא סיפר שהרגיש לא טוב, העברנו אותו לאמבולנס, וזמן קצר אחרי תחילת הפינוי, הוא התמוטט וליבו נדם. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, ותוך מספר דקות ליבו חזר לפעום והוא החל לנשום. המשכנו בפינוי לבית חולים, כשמצבו יציב. לראות את דני איתנו כשהוא עומד על הרגליים ונותר ללא כל נזק, מרגש ונותן לנו את הכוח ואת המוטיבציה להמשיך ולהציל חיים”.

דני קונשטנט (57) מכוכב יאיר, שצוות מד”א טיפל בו: “התגובה המהירה של צוותי מגן דוד אדום הצילה אותי. הרגשתי לא טוב והתקשרתי לאשתי. התלבטנו אם בכלל להזמין אמבולנס. אם הייתי מחליט להישאר לנוח בבית ולא להזעיק את מגן דוד אדום, כנראה שלא הייתי חי היום. אני מודה לצוות מד”א המסור והמקצועי שהציל את חיי”.

חדשות שומרון כתבה ראשית