יועז הנדל על פריסת הסיבים באורנית: “מהפכה דומה לפריסת המוביל הארצי”

יועז הנדל על פריסת הסיבים באורנית: “מהפכה דומה לפריסת המוביל הארצי”

שר התקשורת יועז הנדל השתתף היום באירוע פריסת הסיבים המהירים באורנית. “המהפכה הזו דומה לפריסת המוביל הארצי – קורא לראשי ערים ללמוד על המודל הכלכלי שיושם כאן. תביאו סיבים לתושבים שלכם.”

שר התקשורת יועז הנדל חנך היום (ג’) פריסת סיבים ביישוב אורנית. בסיור שהתקיים יחד עם ראש המועצה ניר ברטל וסגנו אודי וילד, אבי צבי – מנכ”ל פרטנר, תמיר אמר – המשנה למנכ”ל, שניר ניב – סמנכ”ל רגולציה, נציג קמ”ט יו”ש – שמואל מולאי והדרג המקצועי במשרדו קיבל השר סקירה על פריסת הסיבים ביישוב. היישוב אורנית בעל מרכיב ייחודי בכל הקשור לפריסת סיבים, גם בשל המהירות (3 ג׳יגה) לבית וגם מכיוון שכל היישוב עם בתים צמודי קרקע.

השר הנדל אמר במהלך הסיור, “כל חברה שתפרוס ותעבוד קשה כדי לחבר את מדינת ישראל, אני אהיה שם ואעודד את זה. החברות הן מנוע צמיחה כלכלי של מדינת ישראל. משימותיי כרגולטור הן לוודא שאתם יודעים להתקיים ותוך כדי זוכרים שיש הרבה ציונות מאחור. לחבר ישוב במדינת ישראל בכל מקום זה משמעותי וחשוב, אני רואה את המפה ויש לכם במה להתגאות אבל עדיין מה לשפר. חסרות לי נקודות ברמת הגולן, בבקעה, בחולצות חלוצה. יש המון מה לעשות”.

השר הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה של ראשי רשויות בקידום פריסת הסיבים ואמר כי יש לקחת את אורנית כדוגמא למועצה שהוציאה לפועל את פריסת הסיבים בצורה מהירה. “יש בכך סגירת מעגל. באורנית ראש המועצה ניר ברטל, לקח יוזמה. והנה עכשיו הביצוע. אני משוכנע שכל ראשי הערים והרשויות יכולים ללמוד מאורנית איך לקחת רפורמה ממשלתית ולתרגם אותה לשטח כמה שיותר מהר. מאז שהמכרז יצא לדרך ראש המועצה מקבל הרבה מאוד פניות ושאלות על שיטת המכרז, על המודל הכלכלי ועל איך מייצרים סקר בכל יישוב. ראשי הרשויות, זה אפשרי. תרימו את הכפפה ותוציאו סיב מהאדמה”.

עוד אמר השר הנדל, “אם בוחנים את התהליך לעומק יש פה מהפיכה תשתיתית שלא נעשתה שנים רבות. מהפכה שמקבילה לפריסת המוביל הארצי. אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, מצמצמים פערים, מאפשרים לעבוד מהבית במהירות של ג’יגה ושלושה ג’יגה. היכולת של אזרח ישראלי לעבוד עם כל מקום בעולם, לחסוך בזבוז זמן על פקקים ולפתוח אפיקים כלכלים חדשים היא דרמטית. כך עושים ציונות היום״.

ראש המועצה ניר ברטל אמר, “מועצת אורנית שמחה להוביל את מימוש מהפכת הסיבים האופטיים, שיזם וקידם שר התקשורת – יועז הנדל. היום באורנית חובר לסיב אופטי הבית הפרטי הראשון בארץ בחברת פרטנר, לאחר זכייתה בהליך מכרזי שביצעה המועצה ליישום הרפורמה שיזם שר התקשורת. כבר כיום רשויות מקומיות רבות במדינה, מצפון עד דרום, מיישמות גם הן, את המודל שפותח באורנית להבאת אינטרנט מהיר וחיבור בתי תושביהן לסיבים אופטיים”.

חדשות שומרון כתבה ראשית