יוסי דגן על הפשרה באביתר: “החלטנו שלמען אחדות עם ישראל נלך על המתווה הזה”

יוסי דגן על הפשרה באביתר: “החלטנו שלמען אחדות עם ישראל נלך על המתווה הזה”

בבוקר שלאחר הנחת הצעת המתווה לישוב אביתר אומר ראש המועצה האזורית שומרון: “זה לא יום של שמחה אבל זהו יום של התקדמות, מצדיע למשפחות היקרות של אביתר”

בבוקר לאחר שהניח יחד עם הרב לבנון וראשי תנועת נחלה את המתווה עליו סיכמו יחד עם שר הבטחון בני גנץ שרת הפנים איילת שקד – ובברכת ראש הממשלה נפתלי בנט ובסיוע ותיאום יור וועדת הכנסת חכ ניר אורבך, אומר דגן: יום לא פשוט אבל למען אחדות ישראל קיבלנו את המתווה:

“אנחנו נמצאים ביום לא פשוט, אנחנו ציפינו מממשלת ישראל, להתאחד מימין ומשמאל, למעשה ערכי, של הקמת ישוב חדש בארץ ישראל, בשומרון, כצעד ציוני, ערכי ראוי, וודאי לאחר הרצח הנפשע, של יהודה גוואטה, עלם חמודות, מהישיבה באיתמר.

כראש המועצה האזורית שומרון, אני אומר, שציפיתי, באותו ערב לקבל טלפון מממשלת ישראל, שמורה לי להקים ישוב במקום הכי קרוב למקום הרצח, כפי שעשה, שלטון מפא”י, שלטון השמאל דאז, שהקים את משמר השבעה, כפי שהוקם מעלה החמישה, כפי שהוקמו ככ הרבה ישובים כתשובה ציונית הולמת לגל הפיגועים דאז,

לצערנו זה לא קרה, ולמרבה הצער, כשבאו לכאן החלוצות והחלוצים, מתנועת נחלה, יחד עם תנועת אמונים, והקימו כאן ישוב לתפארת, 53 משפחות אידיאליסטיות, מתוכן צופיה אלמנתו של אביתר בורובסקי הי”ד, ובית מדרש לזכרו של יהודה גוואטה, אני הייתי בטוח שהממשלה, בוודאי בימים כאלו של מריבות, וחיכוכים, תאמץ את המשפחות היקרות האלו ב 2 ידיים.

לצערי הרב זה לא קרה. לכן בשבילנו זה לא יום של שמחה, זה לא יום של אושר, אבל זה יום של התקדמות,

אנחנו החלטנו לאחר שעות ארוכות של דיונים, ואני מבקש להצדיע למשפחות היקרות, 53 המשפחות שדנו כאן כל הלילה, דיון ערכי נוקב, לא קל, דיון ערכי מעמיק, כדי לקבל החלטה שהיא לדעתי החלטה נכונה, לקבל את המתווה שאומר, שהמשפחות בצער רב תרדנה, אבל הבתים לא ייהרסו, יוקם כאן בסיס של פלוגה כדי לשמור על כל המרחב, המרכזי של מדינת ישראל, תוקם כאן ישיבה בכפוף לחוק, ובמקביל הנחיה למנהל האזרחי מהדרג המדיני לקדם כאן סקר, במהירות בטווח של חצי שנה, בכדי שיהיה אפשר לקדם כאן בנוסף לסקר התיישבות מסודרת בכפוף לחוק כפי שראוי לעשות במדינת ישראל.

זהו מתווה לא פשוט, קיבלנו את ההחלטה בלב לא קל, קיבלנו את ההחלטה גם לטובת בניית ההתיישבות בארץ ישראל וגם לטובת אחדות בעם בוודאי בימים הקשים האלו שאנו נמצאים בהם היום. כי בניין ארץ ישראל ובניין השומרון, המעשה הציוני הזה לא סותר את הערך של אחדות ישראל אלה שני ערכים משלימים.

אנחנו שולחים מכאן מסר לעם ישראל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, צריך לעשות בארץ ישראל את מה שכל עם עושה במולדתו, אנחנו קוראים מכאן לממשלת ישראל כולה, להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון! להחזיר את עם ישראל לתקופה הערכית הבריאה שהיא אנטי תיזה לרוח של הסכמי אוסלו. לרוח של הסכמים של מסירת חלקי מולדת שהביאו גם בריחה מארץ ישראל ומאיסה בארץ ישראל וגם כל כך הרבה דם יהודי ודם ערבי שנשפך,

אנחנו בטוחים ומאמינים שהממשלה תקיים את חלקה במתווה הזה, ועם כל רגשות הצער מעורבים בהם גם רגשות של אופטימיות ואמונה בצדקת הדרך ושמחה, וכאן במקום הזה, אביתר, בע”ה עם כל הקשיים ולמרות הרגעים הלא קלים, תהיה כאן התיישבות חזקה עפ”י החלטת ממשלת ישראל ועפ”י חוק ועוד יוקמו הרבה ישובים בשומרון בע”ה כי עמ”י ינצח”.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית