יוסי דגן מעביר לשכתו מול בית שר הבטחון

יוסי דגן מעביר לשכתו מול בית שר הבטחון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן יעביר הבוקר את לשכתו אל מול ביתו של שר הבטחון בני גנץ בשל הפקקים בשומרון כתוצאה מהפקקים במחסומים ויפגין לצד ראשי הרשויות ביו”ש כנגד אוזלת היד בטיפול בפקקים. יוסי דגן: “הגיעו מים עד נפש, תושבי השומרון לא יהיו סוג ד’. עשרות אלפי נהגים עומדים בוקר בוקר בפקקים ביו”ש בשל זלזול מוחלט בזמנם ובחייהם”

מחאת הפקקים ביו”ש גוברת. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע כי יעביר הבוקר את לשכתו אל מול ביתו של שר הבטחון בני גנץ ויפגין שם יחד עם ראשי הרשויות מיו”ש שלמה נאמן, ישראל גנץ ויוחאי דמרי, זאת במחאה על בעיית הפקקים הגוברת בשומרון ובכל יו”ש.

מזה כשנתיים מבקשת המועצה האזורית שומרון ממשרד הבטחון לאשר הוספת נתיבי בידוק והוספת כוח אדם במחסומים: חוצה שומרון – המחסום המרכזי על כביש 5, מעבר תאנים – המחסום שבכביש עליו נוסעים תושבי הישובים שבי שומרון עינב ואבני חפץ, ומחסום רנטיס – בו עוברים הנוסעים מהישובים פדואל עלי זהב ברוכין ולשם וכן תושבים מבית אריה ובחלק מישובי בנימין , זאת על פי תוכנית רשות המעברים, במהלך תקופה זו נפגש ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מספר פעמים עם שר הבטחון בנושא, קיים שני סיורים בנושא בשטח עם ראש רשות המעברים, וכן עם גורמים בכירים נוספים במשרד הבטחון, ובצה”ל, אולם משרד הבטחון אינו מאשר את ביצוע העבודות ותקצובם.

יוסי דגן. צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון מסר: “ההתנהלות הזו היא זלזול מוחלט בתושבים ביהודה ושומרון, לא יכול להיות שעשרות אלפי נהגים עומדים בוקר בוקר במשך שעות במחסומים, זאת בנוסף לפקקים בהם ייתקלו בכל מקרה בהמשך בדרכם למרכז הארץ, ואת הנושא הזה רשות המעברים כבר המליצה לתקן. כל מה שעומד בינינו לבין חיים סבירים הוא חתימת ותקצוב משרד הבטחון. אני מכבד מאוד את שר הבטחון, ואני יודע שהוא יכול לפתור את הנושא, אני קורא לו בכבוד גדול אבל גם בכאב גדול , לסיים את הסאגה הזו, לא נהיה אזרחים סוג ד’ במדינה”.

לפני מספר ימים הגישה מועצה אזורית שומרון בגץ כנגד המדינה בשל אי סלילת החלק האחרון של הכביש עוקף לובאן, כביש שהשלמתו תאפשר הקמת מעבר חדש עם 2 נתיבי בידוק לכל צד, ברנטיס,  ויקל על הנוסעים.

חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות