יוסי דגן מזהיר את הממשלה מפני סחרור של הקפאה ופינויים

יוסי דגן מזהיר את הממשלה מפני סחרור של הקפאה ופינויים

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מזהיר כי השילוב בין אי מתן אישורי בניה חדשים, החלטות הפינוי בימים האחרונים, וההצבעה נגד הריבונות עלולה להביא לסחרור: “פגיעה בסטטוס קוו, ראש הממשלה בנט חייב לעשות צעדים התיישבותיים מהדהדים, אם תהיה הקפאה, הציבור ייצא למאבק נחוש”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מגיב על ההחלטות לפינויים בימים האחרונים בעלי ובאדוריים ומזהיר מפני סכנת סחרור של פינויים והקפאת בנייה: “השילוב בין כך שמועצת התכנון העליונה לא מתכנסת לאשור תוכניות בניה ביו”ש, לבין החלטות להרוס בתים גם בעלי היום גם באדוריים אתמול יחד עם הדחייה של החלת חוק הריבונות מהווה פגיעה חמורה בסטטוס קוו זהו צירוף אירועים שיש בו חששות, ראש הממשלה נפתלי בנט חייב לעשות צעדים התיישבותיים מהדהדים ולתקן את זה. כדי שמדינת ישראל לא תכנס לסחרור אנטי התיישבותי, גם הסכם ההסדרה באביתר שהוא הסכם היסטורי להתיישבות, עם חידוש הקמת התיישבות מאושרת חדשה בשומרון לראשונה מזה עשרות שנים, הגיע לאחר ההירתמות התמוהה של כל המערכת לאכיפה רק כלפי יהודים באביתר כאשר בקמ רבוע מסביב לאביתר נבנו על אדמות מדינה כ 80 בתים לא חוקיים של ערבים והם כולם נשארו על תילם אף אחד לא נהרס. אם תהיה הקפאת בנייה ואם תהיה פרקטיקה של הריסות רק כלפי יהודים הציבור ייצא בהמוניו למאבק”.

כזכור היום הודיעה הממשלה לבג”ץ כי תפנה שני בתים בשכונת נאות אילן ביישוב עלי בשומרון. במקום בו מתגוררות 4 משפחות. התשובה הגיעה לאחר עתירה של ערבים תושבי האזור שהוגשה ב-2011 שדרשו את פינוי הבתים. בהמשך היום הצביעה הקואליציה כנגד הצעת החוק של האופוזיציה להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.

המפעל הציוני