יוסי דגן: “השומרון עומד לצד הרבשצ”ים

יוסי דגן: “השומרון עומד לצד הרבשצ”ים

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, נפגש עם נציגי הרבשצים בשומרון ואמר להם: “הרבשצים הם הראשונים בכל אירוע בטחוני –  אי אפשר להתעלם מהזעקה שלהם”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מביע תמיכה מלאה במאבק הרבשצ”ים, נפגש איתם היום בשבי שומרון ואמר:

“אנחנו מעריצים את הרבשצים שפועלים במסירות נפש ביום ובלילה, כל ארוע בטחוני הם הראשונים שמגיעים, הם מסכנים את חייהם. הרבשצים הם כמו מ”פים, כמו מג”דים, והמשכורת שלהם היא פחות ממ”מ. אנחנו כולנו מחזקים את ידיהם במאבק הצודק הזה. אני דורש ממשרד הביטחון להפסיק להתעלם מהזעקה שלהם. מדינת ישראל לא לוקחת את האחריות על האנשים שהוא עצמו מפעיל. תושבי השומרון מאחוריכם ומחזקים אתכם במאבק כדי שהתנאים שלכם תהיה ראויה”.

מאבק הרבש”צים הגיע היום לנקודת רתיחה ובשל כך הודיעו הרבשצים על שביתה כוללת בלמעלה מ-430 ישובים מהצפון עד הדרום החל מהיום.

הרבשצים הודיעו כי עד שלא יוסדרו תנאי העסקתם, הם לא יהיו זמינים בנושאי ביטחון, לא יענו לטלפונים, לא ידאגו לכניסות פועלים לישובים ולא ידאגו לצורכי ביטחון הישובים.

קרדיט: מועצה אזורית שומרון

על פי דברי הרבשצים, לרשב”צים ברחבי בארץ ישנם שלושה גורמי העסקה: משרד הביטחון, הרשויות המקומיות והישובים וכן צה”ל שאמון על הכשרתם המקצועית.

במכתב שהעבירו הרבשצים לפני כשבוע לשר הביטחון, בני גנץ, הם דרשו את שיפור תנאי העסקתם והתריעו כי אם לא יענו לדרישתם, יאלצו לצאת בשביתה כללית.

הדרישה העיקרית של הרבש”צים היא לפעול לפישוט תנאי העסקתם. כיום משכורתם של רכזי הביטחון עוברת כמה גלגולים: ממשרד הביטחון אל המועצה האזורית וממנה ליישוב שמעסיק אותם באופן ישיר.

משרד הביטחון לדבריהם מתנער מהעסקתם הישירה למרות שבפועל הוא מספק את הציוד, את הנשקים ואת ימי המילואים של אימוני כיתות הכוננות. למעשה הרבש”צים מבקשים להיות עובדי משרד הביטחון ולקבל את שכרם ישירות ממנו.

לטענת משרד הביטחון, אשר מסרב לקבל את דרישות הרבשצים, הרבש”צים הם עובדי היישובים הנושאים באחריות הבלעדית להעסקתם.

אתמול (ג) הפיצו הרבשצים מכתב לכלל התושבים אשר תחת אחריותם אשר בו עדכנו את התושבים על סכסוך העבודה שעליו הכריזו ועל כך שהם יוצאים למאבק ולשביתה כללית.

ביטחוני חדשות שומרון