הוגש נגדכם כתב אישום? יש מה לעשות

הוגש נגדכם כתב אישום? יש מה לעשות

יש הרבה אנשים שאולי הוגש נגדם כתב אישום, אבל הם לא מודעים לכך שאת כתבי האישום האלו אפשר לנסות לבטל. לחלק מהאנשים אין מושג על ההאשמות נגדם ואין להם מושג מה ההשלכות, ולכן חשוב לפעול לשכירת עורך דין המתמחה בדינים הרלוונטיים לגביכם.

הצעד הראשון שיש לנקוט בו לאחר שמגישים נגדכם כתב אישום הוא, לפנות לעורך דין. עורך הדין יסייע לכם להגיש בקשה לביטול הכתב וינסה לפעול לטובת הביטול שלו. במקביל, עורך הדין עשוי לפעול לטובת הפחתת האישומים נגדכם. עורכי דין יכולים גם להגיש בקשה לביטול ממצאים שונים, מה שאומר בעצם שבית המשפט לא יכול לשקול את מה שהוגש נגדכם כראיה לבית המשפט. אמנם ביטול כתב אישום הוא תהליך מורכב, אבל במקרים רבים עורך הדין אכן עשוי להצליח לבטל את הכתב. 

חשוב לפעול בהקדם ולקבל סיוע משפטי 

ברוב המקרים כתב אישום הופך לסופי כאשר הוא מוצג לפני משפט וניתנת בו פסיקה כזאת או אחרת. אבל גם במקרים כאלו, במקרים רבים ניתן לערער על כתב האישום ולהשיג תוצאות שונות מאשר התוצאות שהתקבלו בפסיקה הראשונה. 

בפועל, זה אומר שאת הסיוע של עורך דין אפשר לקבל לא רק כאשר מעוניינים להגיש בקשת ביטול כתב אישום. גם אם כבר הואשמתם וניתנה פסיקה בגין העבירה, יהיה חשוב לפנות לעורך דין כדי לבדוק מה ניתן לעשות וכיצד יש לפעול במקרה של ערעור.

קרדיט: CANVA

מתי לקבל סיוע משפטי? באיזה שלב?

אנשים רבים לא יודעים באיזה שלב עליהם לאתר עורך דין ולהיעזר בו. ובכן, את הסיוע מאת עורך הדין ניתן לקבל בכל שלב, לרבות במקרים בהם כבר הוגש ערעור, הוא נדחה וכעת יש להגיש ערעור נוסף לבית המשפט.

ויחד עם זאת שאפשר להיעזר בעורך דין בכל שלב, חשוב לציין שככל שתקדימו לקבל סיוע משפטי, ככה יהיה לכם סיכוי יותר גבוה להניב תוצאות חיוביות בבית המשפט. או לחילופין, אולי בכלל תצליחו להימנע מלהגיע לבית המשפט ע”י ביטול כתב אישום. 

כיצד עורך דין יפעל כדי לבטל כתב אישום?

עורך דין יפעל לביטול כתב אישום בדרך כלל על ידי הגשת בקשה לבית המשפט. בבקשה יכולים להיות מצוינים המון דברים שונים, למשל, כי חסרות ראיות התומכות בכתב האישום וכי דינו להידחות. בסופו של דבר, על מנת להגיש בקשת פסילה של כתב אישום, חייבות להיות עילות משפטיות ברורות – כגון חוסר ראיות או טעות דיונית בהליך. 

אבל יחד עם זאת שהבקשה לביטול צריכה להיתמך על עילות משפטיות, לעיתים ניתן להגיש בקשת ביטול כתב אישום עקב נסיבות לוגיסטיות שונות. למשל, במקרים בהם נעצרתם על נהיגה בשכרות, אבל הצלחתם להוכיח שהכיול של ה-”ינשוף” המשטרתי (מכשיר לבדיקת אלכוהול) לא היה תקין.

משפטי