חלמאות: 346 יחידות דיור אושרו לבנייה בית אל – אבל אין איפה לבנות אותן

חלמאות: 346 יחידות דיור אושרו לבנייה בית אל – אבל אין איפה לבנות אותן

בבית אל מברכים על אישור הבנייה שניתן במנהל האזרחי אך מבהירים כי כל עוד חטמ”ר בנימין עומד על תילו במיקומו הנוכחי, האישור חסר משמעות בפועל: “יד ימין לא יודעת מיד שמאל, אף יחידת דיור לא תיבנה בשטח”.

בבית אל מברכים על האישור לבנייה של 346 יחידות דיור במסגרת ישיבת ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי שהתכנסה בשבוע  החולף לאחר חודשים ארוכים. עם זאת באופן אבסורדי האישור הסופי שהושג לבניית יחידות הדיור, לא מבטיח את בנייתם בפועל.

כבר מספר שנים ממתינים בבית אל להעברת חטמ”ר בנימין משטח היישוב עליו אמורות להיבנות יחידות הדיור המדוברות, לשטח ייעודי שהוקצה לו וכבר הושקעו מיליוני שקלים בהליך העברה, שנקטע באיבו. כל עוד החטמ”ר עומד על תילו במיקומו הנוכחי אין אפשרות לבנות את 346 יחידות הדיור שאושרו בוועדה.

בית אל. צילום: דביר רז (CC BY-SA 3.0)

ראש מועצת בית אל שי אלון: “אנו בבית אל באמת ובתמים מודים על כך שסאגת אישור הבתים הגיעה לסיומה וקיבלנו לאחר מאמצים רבים את האישורים הנדרשים. מנגד המנופים לא יעלו על הקרקע בזמן הקרוב, לאחר שההתחייבות שקיבלנו לפינוי חטמ”ר בנימין היושב על השטח בו הן אמורות להיבנות לא מומשה”.

“בסופו של דבר מדובר פה בחלמאות בסגנון ישראלי קלאסי. יד ימין לא יודעת מיד שמאל. נתנו לבנייה את כל האישורים בתהליך ארוך ומתיש, מתהדרים במספרים של הבנייה ביו”ש, אבל כל עוד החטמ”ר במקומו, האישור חסר משמעות בפועל. מדובר בעתודת הקרקע האחרונה של בית אל אבל אנחנו לא נוכל לבנות בשטח אפילו יחידת דיור אחת”.

המפעל הציוני חדשות בנימין כתבה ראשית נדל''ן