ח”כ סמוטריץ’:”אין התכנות אמיתית לפתרון שתי מדינות לשני עמים”.

ח”כ סמוטריץ’:”אין התכנות אמיתית לפתרון שתי מדינות לשני עמים”.

בכנס מו”פ מחקרי יהודה, שומרון ובקעת הירדן שהתקיים באוניברסיטת אריאל דנו באפשרות של החלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון והתמודדות החברה הערבית עם החלטה זו.את המושב פתח ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שאמר: “מכיוון שכיום כבר ברור לנו שאין התכנות אמיתית לפיתרון שתי מדינות לשני עמים, הדבר מחייב אותנו להניח על השולחן חלופות. כיום כבר ברור שאפילו המנהיג הערבי המתון ביותר לא יוכל להסכים להצעה המדינית הנדיבה ביותר של מנהיגי השמאל הישראלי. לכן, על הצד הימני של המפה להציע פתרונות”.

המושב בנושא החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון התקיים היום כחלק מכנס מחקרי מו”פ יהודה, שומרון ובקעת הירדן באוניברסיטת אריאל.את המושב פתח ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שאמר: “מכיוון שכיום כבר ברור לנו שאין התכנות אמיתית לפיתרון שתי מדינות לשני עמים, הדבר מחייב אותנו להניח על השולחן חלופות. כיום כבר ברור שאפילו המנהיג הערבי המתון ביותר לא יוכל להסכים להצעה המדינית הנדיבה ביותר של מנהיגי השמאל הישראלי. לכן, על הצד הימני של המפה להציע פתרונות”.

הדוברים במושב: ד”ר מרדכי ניסן מהאוניברסיטה העברית, ד”ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן ובאסם עייד, פעיל זכויות אדם, דנו בהשפעות סיפוח עתידי של שטחי יהודה ושומרון על הציבור הערבי. במהלך המושב נאם גם ח”כ מוטי יוגב שציין כי “הגיע הזמן לערוך מפקד אוכלוסין ביהודה ושומרון על מנת שנדע מהו גודלה של האוכלוסייה בכלל השטח ובשטחי C בפרט.”

פרופ’ מרים ביליג מנהלת מו”פ אזורי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, מארגנת הכנס ומרצה באוניברסיטת אריאל: “אנו ממשיכים מסורת של מחקרים באזור שהולך ומתפתח. אוכלוסייתה של יהודה ושומרון גדלה מכ-80,000 לכ-400,000 תושבים וישנה חשיבות רבה לחקר המקום ולמידה על האזור, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה חברתית. ברוח זו, המחקרים המרתקים עוסקים בכל תחומי החיים באזור. “

חדשות שומרון