תת אלוף אחוות בן -חור נכנס לתפקיד ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון

תת אלוף אחוות בן -חור נכנס לתפקיד ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון

הטקס של כניסתו לתפקיד נערך בתחילת השבוע סמפקדת המנהל האזרחי שבאוגדת איו”ש, במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי, בני משפחתו של תא”ל מוניר עמאר( ז”ל)ועדו בטקס אמר תא”ל בן-חור:”המנהל האזרחי מאז הקמתו ולאורך מרבית שנותיו משייט בים סוער ומשתנה”.

תא”ל אחוות בן חור השתחרר מצה”ל במרץ 2011 לאחר 27 שנות שירות, כאשר בתפקידו האחרון שימש סגן ראש המנהל האזרחי. מספר חודשים לאחר שחרורו מונה לתפקיד מנכ”ל אפיקים ומנכ”ל ההיסעים מסילות בו שימש עד לגיוסו המחודש לצה”ל.תת-אלוף אחוות בן-חור אחוות מחליף בתפקידו את תת-אלוף מוניר עמאר ז”ל, אשר נהרג בתאונת מטוס בחודש מרץ האחרון.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי: “אחוות, היום אתה נכנס למחוזות מוכרים וחדשים לך. דע כי עוד אתגרים רבים ניצבים בפנינו, השקט היחסי אינו בהכרח מבשר על רגיעה. ייחודו של המנהל האזרחי במארג הכוחות הוא לשמש החצי המשלים לפעילות האוגדות, החטיבות והגדודים בשטח ובפעילות המבצעית. המנהל האזרחי חי את האזור, מנתח את הזירה ואת גורמי ההשפעה, בקיא בזרמי העומק הפלסטיניים ומוצא דרכים יצירתיות לשלב מומחיות זו במאמץ הביטחוני כנדבך בביטחון הלאומי.״

טקס כניסה לתפקיד של תאל אחוות בן חור.צילום באדיבות המנהל האזרחי
טקס כניסה לתפקיד של תאל אחוות בן חור.צילום באדיבות המנהל האזרחי

האלוף מרדכי הוסיף כי ״לפני ארבעה חודשים, עמדנו כאן הרחבת הדגל, נרגשים וגאים לקראת כניסתו של מוניר עמאר זכרונו לברכה לתפקיד ראש המנהל האזרחי. מוניר אמנם שירת תקופת זמן קצרה יחסית, אך מקצועיותו, ערכיו וצדקת דרכו הותירו את חותמו ומורשתו כקצין רב זכויות במנהל האזרחי.״

מדברי ראש המנהל האזרחי הנכנס, תא”ל בן חור אחוות: “בפתח דבריי, אבקש לחבק ולחזק מכאן בשם כולנו את משפחתו של תת אלוף מוניר עמאר זכרו לברכה. מוניר הלך מאיתנו לפני כחודשיים באופן טראגי, ובטרם עת. אנו ננציח את זכרו ומורשתו במנהל האזרחי. המנהל האזרחי מאז הקמתו ולאורך מרבית שנותיו משייט בים סוער ומשתנה. גם כיום אנו בעיצומה של תקופה רגישה ומורכבת, המעצימה את הצורך של המנהל האזרחי לביצוע התאמות בבניין הכוח ודפוסי הפעלתו, תוך חיזוק שיתוף הפעולה עם כלל זרועות הביטחון וזאת על מנת לעמוד באופן מיטבי ביעדיו בתחום האזרחי והביטחוני למול הפלסטינים והארגונים הבינ”ל, מתן מענה אופטימאלי להתיישבות ותוך לקיחת חלק באופן מלא במאמץ הצה”לי והפיקודי לשמירה על ביטחון המדינה”.

חדשות שומרון כתבה ראשית