חייל צה”ל בישיבת הסדר, תושב עפרה, נרצח הלילה – ככל הנראה תוך ניסיון חטיפה

חייל צה”ל בישיבת הסדר, תושב עפרה, נרצח הלילה – ככל הנראה תוך ניסיון חטיפה

חייל צה”ל נחטף ונרצח באזור גוש עציון הלילה. גופתו התגלתה לפנות בוקר בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז כשהיא דקורה בסכין. הנרצח הוא בן עפרה שלמד בישיבה במגדל עוז. התחייל במסגרת מסלול בני”ש אבל טרם שרת. צה”ל ושב”כ במרדף אחר החוליה.

הנרצח (19) הוא בנו של אישיות מוכרת בציונות הדתית ותלמיד ישיבת ההסדר מחניים שבגוש עציון. הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד החייל שנרצח, מספר לאפי טריגר בבוקר טוב ישראל בגלי צה״ל: “הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה. היה בחור ירא שמיים ומלא שמחה. הביטחון בדרך בה אנו מאמינים התערער”.

מועצת יש”ע: “עוד היום נחנוך שכונה חדשה”

ממועצת יש”ע נמסר עם פרסום הידיעה: “שמענו בעצב על הפיגוע האכזרי שאירע הלילה בגוש עציון. זהו עוד ניסיון נואש של אויבינו להבריח אותנו מנחלת אבותינו. ניסיון שלא יצלח. אנו נמשיך לחיות כאן לנצח נצחים. כבר היום, נחנוך שכונה חדשה בבית אל – זוהי התשובה הציונית ההולמת.

אנו סומכים על כוחות הביטחון שיתפסו את הרוצחים הנתעבים במהרה. מי שעוסק בטרור ובהסתה הוא בן מוות. מכאן, אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחת הנרצח ומחבקים אותה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער.”

כוחות הביטחון סורקים את השטח למציאת המרצחים (ארכיון). צילום: משטרת ישראל

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בתגובה לפיגוע הבוקר בגוש עציון:  “קמים לבוקר עם בשורה קשה על רצח חייל ותלמיד ישיבה בגוש עציון. הלב כואב על נער שנקטף בדמי ימיו. שולח תנחומים גדולים למשפחתו. סומך על צה״ל וכוחות הבטחון שלא ינוחו עד שיתפסו את אותם מרצחים מתועבים שביצעו את הפשע הנורא הזה. המסר חייב להיות ברור – דם יהודים אינו הפקר.”

איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית בתגובה לפיגוע המזעזע שאירע בגוש עציון: “התגובה שנדרשת מממשלת ישראל ומהקבינט הביטחוני היא החזרת הסיכולים הממוקדים, גירוש משפחות המחבלים ותומכיהם וחקיקת עונש מוות למחבלים. רק אלה ירתיעו את בני העוולה וכל דרישה אחרת כמו תוספות בניה ביו”ש היא פגיעה וזלזול באינטליגנציה. טרור מנצחים בהתקפה ולא בבניית מרפסות והרחבת כבישים”.

תגובת ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי על הפיגוע הקשה בגוש עציון: “התעוררנו לבוקר קשה עם הידיעה הכואבת על הרצח המזעזע, הטרור הערבי הרצחני לא צריך סיבה הוא מכה בנו ללא רחם עוד בטרם קום המדינה ובכל מקום בארץ הוא אינו מבחין ופוגע ביהודים באשר הם.

הטרור הערבי נמצא על גבולנו בצפון ובדרום ורק עמידה איתנה לא רופסת ומוותרת כזאת שעומדת על עקרונות בכל הגזרות תבטיח שקט ושלום לעם היהודי במדינתו. בחוד החנית נמצאים יישובי גבול הצפון עוטף עזה ויהודה ושמרון שגם אחרי שבעים שנה מוכחים כי קו התיישבות היא מרכיב חשוב בביטחון ועל אזרחי ישראל ומוסדות המדינה להכיר בכך ולתת יחס ראוי להתיישובת האידאולוגית.

ליבנו בשעה קשה זו עם המשפחה היקרה והיישוב עפרה. שלא נדע עוד צער.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית