התפתחות בחקירת תושב עמנואל שנעצר בחשד לביצוע שורת עבירות מין

התפתחות בחקירת תושב עמנואל שנעצר בחשד לביצוע שורת עבירות מין

יחידה 105 בלהב 433 סיימה חקירה נרחבת בעניינו של אוריה עסיס תושב עמנואל (26), שנעצר לפני כשלושה שבועות בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות מין חמורות בקטינות, חלקן ברשת, לרבות עבירות אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה, הטרדה מינית, החזקה וייצור חומרי תועבה, איומים וכן עבירות נוספות. אתמול הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

החקירה הגלויה נוהלה בסיומה של חקירה סמויה שארכה מספר שבועות ובמהלכה נאספו ראיות כנגד החשוד שפעל, משך שנים, ברשת האינטרנט באמצעות רשתות חברתיות תוך התחזות לאחר. החקירה לוותה לכל אורכה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

החשוד נחקר בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות מין בקטינות ברשת לרבות, אינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים, הטרדה מינית, עבירות מחשב וכן עבירות נוספות. מן החקירה עלה דפוס פעולה מתוחכם ושיטתי בו פועל החשוד.

מדובר בתיק רחב היקף עם מספר רב של נפגעות, במסגרתו איתר וחקר הצוות החוקר כ-105 קורבנות, מרביתן קטינות שעל פי החשד החשוד יצר עמן קשר וביצע במרביתן עבירות מין.

אילוסטרציה. Pixabay

חומר החקירה מייחס עבירות מין חמורות כלפי עשרות קטינות שאת חלקן פגש בפועל וביצע בהן עבירה של מעשה מגונה וכן עשרות ניסיונות לביצוע עבירות מין כלפי קטינות באמצעות רשת האינטרנט.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט שהתייחס בהחלטותיו לחומרת החשדות כפי שעלו במהלך הדיונים והחומרים שהונחו בפני בית המשפט: ״המדובר בפרשה חמורה באופן שקשה להפריז בו, אשר נחקרת באופן יסודי ביותר על ידי המשטרה…בחקירה שכזו אין לכופף את ידה של המשטרה, אשר נלחמת עתה, כפי הנראה, רק בקצה הקרחון״.

״אני מתרשמת כי המשטרה פועלת במרץ רב וביסודיות רבה וחומר החקירה הנאסף, יש בו ראיות טובות ורבות המגבשות עבירות מין רבות״.

החקירה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשת. על פי החשד, פעל החשוד במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עימן קשר, כשהוא פונה אל הקטינות בתואנות שונות, תוך שימוש בזהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים. לאחר שביסס את הקשר עם הקטינות, נהג החשוד לשדל את אותן לשלוח לו תמונות וסרטונים, לרבות חומרים המגיעים לכדי עבירות אינוס ומעשים מגונים. בחלק מהמקרים אף ניסה להיפגש עם הקטינות פנים אל פנים ולבצע בהן מעשים מגונים.

להלן שמות בהם הזדהה החשוד ברשתות החברתיות:

?אלינור /אלינור כהן
?יובל
?דניאל / דניאל אסוס
?אנה אייזק
?סיוון
?לינוי

להלן רשימת הדמויות אליהן התחזה החשוד:
?מאמן שחייה.
?מדריך מיני/גניקולוג
?שוטר.
?סוכן דוגמניות.
?חייל.

החשוד התחזה בזהויות רבות בהסתייעות אפליקציות חברתיות להעברות מסרים ובמספרים אפליקטיביים שנחזים להתקשרויות מחו״ל

החשוד הובא אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצר במהלכה הוגשה נגדו כאמור הצהרת תובע של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

יחידה 105 פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105- המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות כלל ממשלתית למלחמה באלימות רשתית של שוטרים לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה.

במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגים מתקדמים לאיתור ואכיפה כנגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות בתופעה החמורה של פגיעה מינית בקטינים דרך האינטרנט ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את העבריינים הפוגעים בגופם ובפרטיותם של קטינים ובכלל וקוראת לציבור לפנות למוקד 105 לדיווח על עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

חדשות שומרון כתבה ראשית