חוק החרם עבר במדינת טנסי, ארה”ב; דגן: “לא נשב בבית כשמנסים לפגוע בהתיישבות”

חוק החרם עבר במדינת טנסי, ארה”ב; דגן: “לא נשב בבית כשמנסים לפגוע בהתיישבות”

הישג נוסף בגזרת יחסי החוץ לראש מועצת שומרון יוסי דגן. לאחר מהלך מול חברי קונגרס במדינת טנסי, החוק נגד ה BDS עבר אמש סופית בבית הנבחרים בטנסי. יוסי דגן: “אפשר לנצח את החרם, לא נשב בבית כשמנסים לפגוע בהתיישבות”

אמש עבר חוק החרם באופן סופי במדינת טנסי שבארה”ב בבית הנבחרים, כשאיזור יהודה ושומרון נכלל בחוק.

המשמעות היא הגברת ההרתעה מול חברות וארגונים המבקשים להכנע ללחץ ה BDS האנטישמי ולהחרים את יהודה ושומרון. ועצירת השקעות של מדינת טנסי עם גופים המחרימים את יו”ש.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קיים שיחת זום עם ראיין וויליאמס – יוזם החוק, חבר בית הנבחרים של מדינת טנסי. שהציג את החוק ודאג להעביר אותו בסנאט ובבית הנבחרים.

“הדבר החשוב הוא שאנחנו משנים את החוק של טנסי כדי לחזק את הקשר בין טנסי לישראל” אמר וויליאמס לדגן

דגן השיב לו כי “האויב הגדול ביותר של ההתיישבות הוא הבורות, ההיסטוריה תבחן מי עמד בצד של האמת ומי בצד של השקר. מי עמד בצד של ה bds ומי בצד של עם ישראל”. על כך השיב וויליאמס כי: “הדבר נכון לגבי כל נושא, אחד הדברים הטובים של החוק הוא שהוא מביא לדיון לגבי היכן על מדינת טנסי לעמוד ביחס לישראל”.

ראש מועצת שומרון מעניק חנוכייה למושל טנסי ביל לי. צילום: מועצה אזורית שומרון

וויליאמס ציין עד כמה חשוב שטנסי תעמוד לצד ישראל. ושהחוק יכלול את כל החלקים של מדינת ישראל כולל יהודה ושומרון. עוד הוא הוסיף כי היקף הסחר של טנסי עצום. סך הפגיעה בגוף שיחרים את יו”ש עשוי לעמוד על כ – 70 מליון דולר ולכן ישנו כוח הרתעה גדול לחוק.

כזכור לפני 5 חודשים קיים ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביקור רשמי בארה”ב, במהלכו נפגש עם למעלה מ 20 חברי סנאט וקונגרס במטרה לצמצם את הלחץ האמריקני כנגד הבניה ביו”ש. במהלך הביקור קיים פגישת עבודה רשמית עם מושל מדינת טנסי בארה”ב, ביל לי, בלשכתו שבנאשוויל וביקש ממנו להפעיל סנקציות כנגד חברת יוניליוור וחברת בן אנד גריס העולמית, סיפר לו על החלטת בן אנד ג’ריס שלא למכור את הגלידה שלה ביו”ש ולמעשה להחרים את יו”ש.

מושל טנסי נענה לבקשתו של דגן והנחה את הצוות שלו לגבש יחד עם צוות מקצועי של מועצה אזורית שומרון הצעת חוק בנושא.

הפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו (ארכיון). צילום: פטריק פרקינס, אנספלאש

אלא שאז פנו ארגוני שמאל בארה”ב למושל טנסי וביקשו ממנו, לראשונה בארה”ב, להעביר את חוק החרם במדינתו אך להחריג את יהודה ושומרון, כך שלמעשה לא תהיה משמעות לחוק החרם. דבר שהיה עלול להוות ניצחון משמעותי ל BDS ולהוריד את השיניים מחוקי החרם בארה”ב שהביאו עד עכשיו להישגים משמעותיים בתחום זה בהם: לעצירת החרם של חברת air b&b על יו”ש, ולפגיעה כלכלית קשה בחברת יוניליוור שלא הביעה התנגדות להחלטת חברת הבת שלה בן אנד גריס העולמית שלא למכור את הגלידה שלה ביו”ש.

אמש הושג הניצחון וחוק החרם עבר במלואו, כולל אזור יהודה ושומרון. בהצבעה בבית הנבחרים אמש הצביעו 70 חברי בית נבחרים בעד החוק ו 13 נגד. בסנאט של מדינת טנסי: הצביעו 30 חברי סנאט בעד ורק 1 נגד. מושל מדינת טנסי צפוי לחתום על החוק בימים הקרובים ובכך הוא ייכנס סופית לתוקפו.

“זהו ניצחון משמעותי להתיישבות” אומר ראש מועצת שומרון יוסי דגן “פעם נוספת הצלחנו לדחוק את נסיונות השמאל הקיצוני וארגוני ה BDS האנטישמים לפגוע במדינת ישראל ובהתיישבות החלוצית ביהודה ושומרון. בכל מקום שבו ינסו לפגוע בהתיישבות אנחנו נהיה שם, אנחנו חזקים, לא ישברו אותנו, הציונות חזקה ואנחנו ננצח, הגיע הזמן להפסיק להכיל מדיניות של הסתה וחרם נגד מדינת ישראל”.

המפעל הציוני