חג האורות: כביש אריאל-רחלים הואר בתאורה מלאה

חג האורות: כביש אריאל-רחלים הואר בתאורה מלאה

בהשקעה של ארבעה מיליון ש”ח נחנך במוצאי שבת פרוייקט הארת הכביש המוביל מאריאל לצומת רחלים דרך נופי נחמיה. שרת התחבורה מירי רגב: ״זו ריבונות דה פקטו בחבלי המולדת. התאורה בכבישים מוסיפה בטיחות וביטחון, ומגשימה את החזון לחבר את ישראל – גם ביהודה ושומרון״. ראש המועצה יוסי דגן: “מאבק של שנים, היום אנחנו יכולים לברך שהחיינו”.

שרת התחבורה מירי רגב יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חנכו הערב את המקטע השלישי והאחרון שהיה חשוך עד כה בין צומת אריאל מזרח לצומת רחלים.

המקטע הואר בפנסי לד והוא יסייע לנוסעים על כביש מרכזי בשומרון שהיה חשוך כאמור, בין היתר נוסעים על הציר המרכזי תושבי גב ההר, בקעת הירדן, גוש עלי ושילה ואחרים.

מיזם הארת השומרון הוא חלק מעבודה אסטרטגית להארת צירים מרכזיים בשומרון בעלות כוללת של 100 מיליון ש”ח שעליו עובדים כבר שלוש שנים.

בטקס שנערך הערב בשומרון הרימו דגן ורגב את השאלטר, כאשר לפני כן ברך דגן ‘ברכת שהחיינו’. בטקס השתתפו גם יושבי ראש ועדי היישובים, חברי המליאה מיישובי האזור במועצה האזורית שומרון ונכבדים נוספים.

שרת התחבורה מירי רגב ויו”ר מוא”ז שומרון יוסי דגן. צילום: משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב אמרה במהלך הטקס: “זו ריבונות דה פקטו בחבלי המולדת. התאורה בכבישים מוסיפה בטיחות וביטחון, ומגשימה את החזון לחבר את ישראל – גם ביהודה ושומרון. אני שמחה שהפרוייקט להארת השומרון, הושלם ונחנך סמוך לחג החנוכה- חג האור, בסמיכות למיקום קרבות המכבים, שגבורתם אז כגבורת המתיישבים כיום. כידוע, מאז כניסתי לתפקיד פעלתי לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון והקצאתי לצורך כך תקציבים תוך זירוז פרוייקטים שהתעכבו משך שנים ארוכות ולטפל בכל פערי התאורה. אני שמחה שבזכות הההתעקשות שלי והלחץ שהפעלנו על כלל הגורמים הרלוונטיים, השלמנו את ביצוע הפרוייקט לצד פרוייקטים רבים נוספים. אני מבקשת להודות להודות לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שפועל ללא לאות למען חיזוק השומרון ולראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על הגדלת תקציבים יעודיים לטובת חיזוק התיישבות ביו״ש ביניהם פרוייקט התאורה בכבישים למען ביטחונם של המתיישבים״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: “דווקא בשבוע שחל חג החנוכה, אנחנו מאירים את השומרון, אני מאוד מתרגש. אנחנו שמנו לעצמנו יעד להביא מיליון יהודים לשומרון חלק מזה זה כבישים מוארים, מיזם הארת הצירים הוא חלק מרכזי בשמירה על ביטחונם של תושבי השומרון, אני שמח שהמיזם הזה מגיע הערב לסיומו, אני רוצה להודות לשרת התחבורה מירי רגב ולכל צוות המשרד לראש הממשלה נתניהו, לנתיבי ישראל המנהל האזרחי, הצוות המקצועי במועצה ובתוכם לרפי אביטל הממונה על תחום התחבורה במועצה המלווה את המיזם ברמה המקצועית”.

ביטחוני חדשות אריאל כתבה ראשית