אופניים חשמליים עם 20 אמפר, מה מאפיין אותם?

אופניים חשמליים עם 20 אמפר, מה מאפיין אותם?

כשאנחנו מדברים על אופניים חשמליים, אחד הטרנדים הבולטים ביותר הוא אופניים חשמליים עם 20 אמפר. כלומר, אופניים חשמליים איכותיים אשר הסוללה שבמרכזם מציגה קיבולת גבוהה במיוחד של 20 אמפר/שעה. מה סוד הקסם של האופניים הללו ולמי זה מתאים? 

על כך בכתבה הקצרה הבאה, שנכתבה בסיוע אתר “הרוכב החשמלי”, מרכז המידע הגדול ביותר לתחום האופניים החשמליים בישראל. אתר אינטרנט שמספק מענה לכ-120,000 רוכבים חשמליים בשנה, עובד עם עשרות חנויות בפריסה ארצית וחשוב מכל – מספק ייעוץ חינם לכל פונה עם מענה אנושי מצד מומחי אופניים אובייקטיבים.

אופניים חשמליים עם 20 אמפר, מה זה בעצם?

אופניים חשמליים עם 20 אמפר הם אופניים חשמליים שהסוללה שלהם היא בעלת קיבולת גדולה במיוחד. למעשה, ככל שאנחנו בוחנים את הדגמים הנפוצים בשוק כיום, מדובר כמעט במידה הגבוהה ביותר של אמפר שניתן למצוא באופניים מקוריות. כלומר,  אופניים שלא עברו “שדרוג” מלאכותי.

“המשמעות של הקיבולת של הסוללה היא טווח נסיעה גדול. אם תרצו, טווח נסיעה עצום. אופניים חשמליים עם 20 אמפר יכולות להגיע לטווח של עד 60 ק”מ מבלי לפגוש שקע ומטען”, מסבירים ברוכב החשמלי.

מי צריך את זה? בראש ובראשונה שליחים. אופניים חשמליים הם כלי עבודה נהדר לשליחויות. הם אינם דורשים רישיון נהיגה, מחירם ראוי ותחזוקתם זולה. לכך ניתן להוסיף את “הגמישות” התחבורתית שלהם (כמו למשל ביצוע “פרסה” במעברי חצייה כאשר הרוכב יורד מהאופניים והופך להיות “הולך רגל”), והרי לפניכם מתכון מנצח.

“חברות השליחויות אשר מסתמכות על אופניים חשמליים נמצאות במגמת עלייה”, אומרים לנו ברוכב החשמלי, “בחברת וולט, למשל, מספרים על צי של יותר מ-1,500 רוכבים חשמליים ומאות נוספים ברשימת המתנה”.

אופניים חשמליים עם 20 אמפר מתאימים לשליחים כמו זיתים לפיצה שתגיע ללקוח בתוך פחות מ-30 דקות. הם מעניקים טווח נסיעה מצוין שמאפשר עבודה רציפה על כלי יציב ומהיר. עם זאת חשוב לציין כי גם סוללה של 20 אמפר לא תוכל להחזיק משמרת “חזקה” של 8 שעות. שליחים רציניים שעובדים שעות ארוכות ו/או באזורים גיאוגרפיים גדולים, צריכים בד”כ שתיים (ואפילו שלוש) סוללות של 20 אמפר לטובת המשמרת.

לא רק שליחים

אופניים חשמליים עם טווח נסיעה גדול אינם רק נחלתם של שליחים מקצועיים הממהרים לעוד לקוח מרוצה. הם מתאימים עבור כל מי שצריך לנסוע מרחקים של למעלה מ-30 ק”מ באופן קבוע.

סוללות עם קיבולת נמוכה יותר פשוט לא יעשו את העבודה. אולי בהתחלה תספיק לכך סוללה של 15 אמפר, אבל מהר מאד הביצועים ירדו. “הביקוש לאופניים חשמליים עם 20 אמפר נמצא גם אצל עובדים שונים שמבקשים לוותר על הרכב או על התחבורה הציבורית, ופשוט לרכוב לעבודה”, אומרים ברוכב החשמלי, “מגיעים מפתח תקווה כדי לעבוד בתל אביב? גרים בשכונת רמות בירושלים והמשרד בקריית היובל? האמפר הזה הוא בשבילכם. אופניים חשמליים עם 20 אמפר יעניקו לכם את הכוח הדרוש ויאפשרו לכם להיות חופשיים באמת”.

אופניים חשמליים יוקרתיים אך יקרים

אופניים חשמליים עם 20 אמפר הם כמעט תמיד אופניים חשמליים המשתייכים לקטגוריית הפרימיום. בדרך כלל הרוכב ירוויח כאן לא רק 20 אמפר אלא גם פיצ’רים נוספים כמו מזלג קדמי כפול גבוה, שיכוך מלא, בלמי דיסק הידרואליים מבית חברה מעולה (בד”כ טקטרו), גלגלים רחבים ועוד. עם זאת, המחיר של התענוג איננו זול.

אם מחיריהם של אופניים חשמליים בישראל נעים כיום בין 3,000 ל-8,500 שקלים, אופניים חשמליים עם 20 אמפר יהיו בטווחים הגבוהים. מחיר אופניים חשמליים מסוג זה נע בד”כ סביב 6,000 שקלים וצפונה.

צרכנות