חברות סלולריות שיתעכבו במתן מענה לתושבי יו”ש יקנסו

חברות סלולריות שיתעכבו במתן מענה לתושבי יו”ש יקנסו

דיון סוער בועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנוגע לפערים הסלולריים ביו”ש.ח”כ יוגב:”3 שנים ב-8 דיוני ועדה ועדיין לא התקדמתם”.ח”כ אורן חזן:”יכולתם להתעורר היום בבוקר עם חבר כנסת שבוי במרכז רמאללה”.

היום (ב’) התקיים דיון מעקב שמיני בועדת חוץ וביטחון שעסק בנושא הפערים הסלולריים ביהודה ושומרון, פערים שאף מובילים לסכנת חיים עקב אי היכולת להזעיק עזרה כאשר מתרחשת תאונה או פיגוע.

ח”כ מוטי יוגב , יו”ר ועדת המשנה לעניינים ביטחוניים ואזרחיים ביו”ש פתח את  הדיון בביקורת כלפי המנהל האזרחי והחברות הסלולריות:”ספרתי בעצמי – 3 שנים ב-8 דיוני ועדה אנחנו יושבים פה ונראה לי שהשתייה טעימה לכם וכיף לכם לחזור. רק לפני שנה וחצי תאונה קשה בואדי חרמייה והיכולת להזעיק כוחות הצלה התעכבה בגלל חוסר הקליטה. לשכת הרמטכ”ל כבר שלחה לנו רשימה של 40 פערים ביהודה ושומרון. באותה ישיבה ביולי 14 שעשינו מתברר שיש יועצים משפטיים במנהל שלא מאפשרים את התקדמות התכנית.הגיע הזמן להתחיל לעבוד. אנחנו כבר בישיבה ה-8 אדון דודו כהן, (רמ”ט תקשורת במנהל האזרחי), אני אשמח לשמוע שכן מתקדמים דברים.גם לי טעים לשתות פה בועדה, אבל לא באנו להשתעמם. הגיע הזמן לעבוד.”

מוטי יוגב בדיון בכנסת .צילום באדיבות לשכת ח''כ יוגב
מוטי יוגב בדיון בכנסת .צילום באדיבות לשכת ח”כ יוגב

גם ח”כ מיקי זהר לא חסך בביקורת ואיים כי כמרכז הקואליציה בועדת הכספים יעכב תקציבים שמבקשים אנשי המנהל האזרחי עד שתתחיל להתבצע התכנית: “אין הבדל בין יהודים באיו”ש לבין אלו שבשאר חלקי הארץ. זו המדיניות של הממשלה והעומד בראשה. אם הדברים לא יתקדמו לא תהיה ברירה אלא להפעיל את סמכותי כיו”ר הקואליציה בועדת הכספים כדי לתקוע פרוייקטים אחרים” אמר זהר.

מנכ”ל מועצת ישע שילה אדלר שהשתתף בדיון אמר:”בשם ההתיישבות ברצוני להודות ליו״ר ועדת המשנה ח”כ מוטי יוגב, ולמנכ”ל משרד התקשורת על הובלת המעקב אחר הכיסוי הסלולרי, עניין התיישבותי ראשון במעלה מציל חיים ומשפר איכות חיים . התהליך לצערינו ארוך ומתמשך ועל כלל השותפים לשלב כוחות ולהרתם לעניין מציל חיים זה.”

מנכ”ל משרד התקשורת, שלמה פילבר שנכח בדיון דיווח על גישושים ראשוניים של המשרד עם משרד ראש הממשלה: “מי מהחברות הסלולריות שיתעכב יתר על המידה יקבל קנסות ולהיפך מי שיאיץ תהליכים יקבל תמריצים”

ח”כ אורן חזן אמר בדיון: “בפעם הקודמת שישבנו פה הובטח שתהיה התקדמות עד דצמבר האחרון. אני לא ראיתי שום דבר.”מנכ”ל משרד התקשורת אמר שבשלב זה הדיון הוא על כסף, אורן חזן קטע אותו: “יש לי יכולת מופלאה להוציא כסף מהאוצר”.חזן המשיך “אני לא מוכן לשמוע את זה יותר. אם לא יתקדמו דברים אתחיל לעשות לחברות הסלולריות שיימינג בטוויטר עד שדברים יזוזו.” חזן סיפר כי אתמול בדרך לביתו מכיוון שלא היתה לו קליטה, נאלץ לסוע עם גרר פלסטיני “יכלתם להתעורר היום בבוקר עם חבר כנסת שבוי במרכז רמאללה”

 

חדשות שומרון