שרת המשפטים איילת שקד: אין אפליה באכיפת החוק ביו”ש

שרת המשפטים איילת שקד: אין אפליה באכיפת החוק ביו”ש

שרת המשפטים איילת שקד העריכה כי במצב הקיים היום אימוץ דו”ח אדמונד לוי כהחלטת ממשלה הוא בלתי אפשרי.

שרת המשפטים, איילת שקד, נאמה בכנס המנהלים הבכירים בציונות הדתית בים המלח, והתייחסה למדיניות הממשלה והקואליציה, “הקואליציה הזאת היא ימין, שבא לשלוט על פי האג’נדה של הימין, לא של השמאל”.

שרת המשפטים התייחסה למינוי היועץ המשפטי לממשלה ואמרה, “המשימה המרכזית של משרד המשפטים היא למנות יועץ משפטי לממשלה ואני שמחה שמנדלבליט נבחר. הוא אדם ראוי וישר עם תפיסת עולם נכונה שמיישמת את תפיסת העולם והמדניות של הממשלה על פי החוק ולא כופה עליה תפיסות אחרות”.

איילת שקד.צילום אליאור בן חיים
איילת שקד.צילום אליאור בן חיים

בהמשך התייחסה שקד למדיניות הממשלה בנושא ההתיישבות, “אנחנו עובדים יחד עם שר הביטחון. הם מובילים אבל אנחנו מאוד דומיננטיים. יש שיתוף פעולה וזה משמעותי וחשוב

שרת המשפטים הוסיפה כי חלק ממטרתה הוא להפחית את תלותה של הממשלה במשרד שלה, “אנחנו חולשים על המון דברים. צריך לצמצם את השליטה שלנו ולהוריד את התלות במשרד המשפטים”.

בתשובה לשאלה על הארכת ההתמחות השיבה שקד, “יש במדינת ישראל הכי הרבה עורכי דין יחסית לאוכלוסייה. יש 637 עורכי דין על כל מאה אלף איש. יש הרבה עו”ד שמגיעים לבית המשפט והם לא ברמה גבוהה. יש מספר עצום של תיקים שנפתח ואז יש יותר הליכים. אנחנו עושים רפורמה. הארכנו את ההתמחות לשנה וחצי ושינינו את המבחן. אנחנו מקשיחים את התנאים לקבלת רישיון לעריכת דין.

שקד נשאלה גם על גירוש משפחות מחבלים והשיבה, “מדינת ישראל פועלת על פי הדין הבינלאומי ואפשר לגרש מחבלים. רבין עשה את זה. אי אפשר לגרש משפחות של מחבלים שלא מעורבות. בעסקת שליט חלק מהרוצחים ששוחררו ליו”ש אפשר היה לתפוס אותם וכמה עשרות הוחזרו לכלא. אלו שהלכו לעזה איבדנו עליהם שליטה. לגרש לעזה זה לא פתרון, עדיף ליו”ש, ככה יש לנו שליטה. גירוש לחוץ לארץ ייפול בבג”ץ. המחבל יחיא סנור בעזה עד היום אנחנו לא מצליחים לתפוס אותו”.

שאלה נוספת שעלתה מהקהל נגעה להרס בתים בהתיישבות. שקד ציינה, “חלק מהמשברים כמו מגרון והאולפנא חלקם קרו בגלל בעיות שבנו וחלקם בגלל תשובות המדינה לבג”ץ. היום כשאני שם אני דואגת שתשובת המדינה תהיה בתחילת התהליך ולא כמו בדריינוף ואז האפשרות הסיכוי להסדרה יותר קל. אנחנו בוחנים דברים לגבי הסיכוי להציל את תשעת הבתים בעפרה ואת עמונה, אבל הסיכוי לא גבוה”. שקד העריכה כי במצב הקיים היום אימוץ דו”ח אדמונד לוי כהחלטת ממשלה הוא בלתי אפשרי.

במענה לשאלה על הפרת ההסכם הקואליציוני בעניין אחריות סגן שר הביטחון למנהל האזרחי אמרה שקד, “ראש הממשלה עומד על כך ב- 90 אחוז שנעמוד בהסכמים הקואלציוניים . בעניין בן דהן חמור שהסכם לא קוים ואנחנו אומרים לו את זה. זו בעיה עם שר הביטחון”. עם זאת ציינה שקד, “היחסים בקואליציה זה כמו יחסים במשפחה וצריך לחשוב על מה רוצים לשבור את הכלים”.

שקד ציינה במענה לשאלה בנושא אכיפת החוק ביו”ש, “אני לא חושבת שיש אכיפה יותר קשה על יהודים ביו”ש מאשר על ערבים”. בסיום הדברים התייחסה שקד לעניינים פנים מפלגתיים, “חברי הכנסת והשרים עושים למען כלל עם ישראל, כמו לדוגמה  הפעילות של בנט עם הועדה שהוא הקים ללימוד של ההיסטוריה של עדות המזרח”.

“אני מקווה שהבית היהודי יעלה בבחירות הבאות”, הוסיפה שקד, “ספגנו מכה אלקטורלית. התפקידים בממשלה הם משמעותיים והרוח קצת השתנתה. הקואלציה יציבה ומוצלחת וצריך זמן להזיז את הספינה”.

חדשות שומרון