הסיור הראשון של שר המורשת עמיחי אליהו – בשומרון העתיקה: “הגיע הזמן למחוק את החרפה והרס המורשת היהודית:

הסיור הראשון של שר המורשת עמיחי אליהו – בשומרון העתיקה: “הגיע הזמן למחוק את החרפה והרס המורשת היהודית:

שר המורשת המיועד סייר קודם השבעתו בשומרון העתיקה יחד עם ראש המועצה יוסי דגן. דגן אמר לשר המיועד: “המצב בשומרון העתיקה הוא חרפה בינלאומית, סומך עליך שתהפוך את הקערה”

ח”כ הרב עמיחי אליהו, שיושבע היום לתפקיד שר המורשת, קיים קודם להשבעתו סיור עבודה ראשון – בגן הלאומי שומרון העתיקה (סבסטיה) בירת ממלכת ישראל, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

במהלך הסיור ביקרו יוסי דגן וח”כ אליהו בגן הלאומי בשומרון העתיקה, בירת מלכות ישראל, במתחם הסנאט והעמודים העתיקים מימי בית ראשון, ובתיאטרון הענק של הורדוס בימי בית שני. במהלך הסיור הציג דגן לח”כ אליהו את ההרס והביזה באתר המורשת, שביצעו פורעים ערבין מה’רשות הפלשתינית’, וכן בניה בלתי חוקית שמבצעת ה’רשות הפלשתינית’, על העתיקות בגן הלאומי.

רק בשבוע שעבר הגיעו עשרות פלשתינים למבצע ראווה של השתלטות בגן הלאומי שומרון העתיקה שבסבסטיה. במהלך המבצע הם ביצעו מה שהגדירו “שיפוץ”, שבמסגרתו הרסו במכוון עתיקות. כמו כן, בצמוד לאתר הגן הלאומי הפורעים בנו על העתיקות תורן ענק ותלו עליו דגל אש”ף, כמו גם דגלים נוספים ברחבי האתר.

ראש המועצה יוסי דגן הגדיר זאת כמחיקת המורשת היהודית: “ממשלת ישראל הפקירה את אתרי המורשת החשובים ביותר של העם היהודי. לא ייתכן שבלב ליבה של מדינת ישראל יגיעו פורעים וישחיתו את ההיסטוריה של העם היהודי. מדובר בפיגוע במורשת ישראל. לנגד עינינו מוחקים לנו את העבר, ההיסטוריה והמורשת. זו תהיה בכייה לדורות”.

קרדיט תמונות: מועצה אזורית שומרון

דגן הדגיש לשר למורשת המיועד, כי על הממשלה החדשה להביא סוף לדבר: “אני מברך את השר שבחר לקיים את סיפורו הראשון כאן. המצב בשומרון העתיקה הוא חרפה לאומית, סומך עליך שתהפוך את הקערה “.

במהלך הסיור אמר השר המיועד עמיחי אליהו: “זכות גדולה לפתוח את הסיורים שלנו כאן במקום הזה העתיק, שבו אליהו הסתובב. הנביאים, המלכים, אתה מרגיש מצד אחד גאווה גדולה, מצד שני כואב הלב שהחרפה הזו נשדדת ונרמסת”.

עוד הוסיף אליהו: “יש כאן דגלים של פלסטין, אנשים מוחקים לנו את ההיסטוריה. אני רוצה לומר: מי שלא מחובר לעבר שלו ההווה שלו דל, והעתיד שלו לוט בערפל, כמו שאמר יגאל אלון. אנו חייבים להעמיק את החיבור לשורשים שלנו, אנחנו צריכים לחיות את זה להתרגש מזה. אנו חייבים למחוק את החרפה הזאת שקורת מסביב לטובתינו ולטובת הדורות הבאים לתפארת מדינת ישראל”.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית