הסוף לבעיות המים בגב ההר: קידוח קדומים 2 החל לפעול הבוקר

הסוף לבעיות המים בגב ההר: קידוח קדומים 2 החל לפעול הבוקר

קידוח קדומים 2 הנמצא ביישוב קדומים שבשומרון החל לפעול הבוקר לאחר טקס בנוכחות שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראשי רשויות מהאזור ומתן קרייזלר מנהל הפרויקט מטעם חברת מקורות ולמעשה יביא לפתרון משברי המים שידע האזור בשנים האחרונות.

קידוח קדומים 2 הנמצא בעומק של 690 מטרים מתחת לפני האדמה יספק מים לכל תושבי האזור בכושר ספיקה של כ-230 קוב בשעה וכ- 5,000 קוב ליממה.

זהו למעשה ‘תעודת הביטוח’ למשברי המים שפקדו את האזור בשנים האחרונות ושבעזרת הקידוח והמעשים הנוספים שננקטו לא יבואו יותר.  הקידוח ייטיב את איכות המים לקדומים ולישובי האזור ויספק מענה אמין, זאת נוסף על מתיחת קו הולכת מים בסמוך לציר 55.

חננאל דורני, ראש מועצת קדומים: “קיץ 2016 תפס אותנו ללא מים בברזים, עם תשתיות לא מתאימות, את כל המערכות האמונות על כך לא מוכנות, וגרוע אף יותר – מגלגלות אחריות זו לזו. כך היה עד אותה פגישה אצל השר יובל שטייניץ שבמנהיגות ונחישות רתם את כל המערכות (רשות המים, מקורות, משרד הביטחון, מתאם פעולות המששלה בשטחים והמינהל האזרחי) לפתרון המשבר.
השר דחף, הנחה, עקב, נזף והוביל תוכנית להקמת תשתיות מים לטווח הקצר, הבינוני והארוך. גם קידוח קדומים 2 החשוב כל כך לתושבי האיזור היה פרי מוחו היצירתי.”

צילום: מ.מ. קדומים

עוד הוסיף דורני, “אני מבקש להודות בראש ובראשונה לשר האנרגיה והמים, ח״כ יובל שטייניץ, ולכל הנוגעים בדבר על כך שמיזם הקידוח בוצע במהירות, החל משלב איתור הקרקע ועד המעמד הזה. בנוסף אני מודה לאנשים הטובים שנרתמו לסייע בזמן המשבר – אנשי מקורות היקרים והמסורים שעשו לילות כימים, אגף החירום ברשות המים, משרד הביטחון, המינהל אזרחי וצה”ל.”

“היום הזה מוכיח כי כאשר ישנה מנהיגות הרי שגם מהלכים גדולים יכולים להתקדם בקצב מהיר. לכך נדרשה גם מנהיגות שהובילה לאישור תכנית אב למים תוך ראיית מיליון תושבים ביו״ש בטווח הנראה לעין”.

השר שטייניץ סיפר בטקס: “נבהלתי מחוסר התכנון ששרר פה בכל הקשור למערכות חשובות לשגרת החיים. גילינו את זה במשבר המים לפני כמה שנים והובלנו תהליך של תוכנית אב שתיתן פתרון מעשי לסוגייה. בימים אלו אנו מקדמים תוכנית אב גם בנושא החשמל על מנת שתושבי השומרון יוכלו לחיות בשגרת חיים ועם משאבים בסיסיים כמו כל תושב בכל מקום אחר, זאת תוך כדי שאנו צופים פני עתיד אל עבר מיליון תושבים ויותר ביהודה ושומרון”.

בטקס נכחו כאמור שר האנרגיה והמים ד”ר יובל שטייניץ ואנשי צוותו, חננאל דורני ראש מועצת קדומים, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, אלי גפני ראש מועצת עמנואל ואנשי צה”ל, המינהל האזרחי, מקורות ורשות המים.

חדשות שומרון כתבה ראשית צרכנות