המשפחה השכולה לנשיא המדינה בשומרון: “הוראות הפתיחה באש הרגו את אבינו”

המשפחה השכולה לנשיא המדינה בשומרון: “הוראות הפתיחה באש הרגו את אבינו”

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיע מלווה בראש מועצת שומרון לנחם את בני משפחתו של נרצח הפיגוע תמיר אביחי הי”ד, בקריית נטפים. הנשיא: “לא מקל בזה ראש” יוסי דגן: “זעקה אמיתית ואותנטית, חיי האזרחים הישראלים צריכים להיות שווים יותר ממרקם החיים של האוייב”

נשיא המדינה יצחק (בוז’י) הרצוג, הגיע הבוקר מלווה בראש מועצת שומרון יוסי דגן לנחם את בני משפחתו של תמיר אביחי הי”ד, שנרצח ביום שלישי בפיגוע הקשה בשומרון.

במהלך ניחום האבלים אמרו ילדיו של הנרצח ובני משפחתו כי הוראות הפתיחה באש, העובדה שלא החזירו את המחסומים, התשלום העלוב למאבטחים וההתחשבות במרקם החיים של האויב יותר מבחיי האזרחים הם אלו שאפשרו בין השאר את הרצח.

נשיא המדינה השיב על הדברים ואמר:  “אני שומע על אביכם שהיה אדם חייכן ומלא אנרגיה אני שומע שיחות שמדברים עליו ומרשים לשמוע איזה בן משפחה מדהים היה לכם, לתפארת מדינת ישראל, אי אפשר לנחם אני יכול רק להגיד כמה הוא היה אדם מדהים”.

בהתייחס לדברי בני המשפחה בנוגע להוראות הפתיחה באש והסרת המחסומים אמר הנשיא: ” המאבק בטרור הוא מאבק מס׳ 1 של מדינת ישראל ואנחנו כל לילה ולילה נאבקים בזה וחיילי צהל נכנסים לכל האזורים , זה לא מנחם ואף אחד לא מקל בזה ראש.  זה נכון- צריך לחשוב על עוד דרכים מה שאפשר לעשות אחרת , ולבחון מה היו הנסיבות”.

קרדיט: רועי חדי

עוד הוסיפו בני המשפחה ואמרו: “את אבא שלנו זה כבר לא יחזיר, אבל אנחנו מבקשים שתעזור לראש מועצת שומרון יוסי דגן במאבק שלו, שייחסכו חיים של אחרים”.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן התייחס לדברים ואמר:

“אנחנו מעריכים כולנו את ההגעה שלך, ואת כך שאתה נשיא של כל העם וגם של תושבי השומרון. בימים האחרונים עם ישראל התוודע למשפחה אצילית ומיוחדת המשפחה היקרה הזו היא דוגמא ומופת לעם ישראל כולו, הזעקה שנשמעה כאן היא זעקה אמיתית ואותנטית על אובדן המשילות וההרתעה בשומרון בנגב, ובכל מקום, זה אותו שורש, חייב לעשות שינוי בחשיבה: חיי האזרחים עדיפים על מרקם החיים של האויב. חייבים להחזיר את ההרתעה. חייבים מבצע צבאי נחוש שיחזיר את ההרתעה,  אנחנו נשאב כוחות ומהצער הזה נבנה את ארץ ישראל ואת השומרון”

כזכור, מוקדם יותר השבוע (שלישי), אירע פיגוע קשה בשומרון שבמהלכו נרצחו שלושה יהודים, תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. מחבל, שהיה בעל היתר עבודה בישראל, דקר מאבטח באזור התעשיה ברקן ומשם המשיך לתחנת הדלק ‘טן’  דקר אזרחים ישראלים נוספים, משם הוא המשיך לכביש 5, שם רצח את תמיר אביחי הי”ד, עד שחוסל על ידי מספר חיילים שזיהו את האירוע. כאמור, בין שלושת הנרצחים היה גם תושב השומרון, תמיר אביחי, שהותיר אחריו שישה ילדים ובהם ילד בן 11 שאמר עליו קדיש.

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית