הלהיט החדש של הקיץ בפרימיירה בשומרון: “ההילולה שנות ה-90”

הלהיט החדש של הקיץ בפרימיירה בשומרון: “ההילולה שנות ה-90”

הסרט הראשון של קרן קולנוע שומרון לקהל הרחב “ההילולה: שנות ה-90” בפרמיירה במרפסת של המדינה בשומרון. שלום אסייג: “היה כיף לצלם בשומרון כולם נרתמו והתרגשו איתנו”. יוסי דגן: “עוד תקרת זכוכית מתנפצת, השומרון יהיה מרכז התרבות של מדינת ישראל”

הפרמיירה של הסרט “ההילולה: שנות ה-90” המבוסס על הסדרה הפופולרית שנות ה-90 של רשת, התקיימה במרפסת של המדינה בפדואל שבשומרון.

את ערב הפרמיירה הנחה “ממוקה” השחקן גרא סנדלר, והשתתפו בו שר התרבות מיקי זוהר, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אסתר אלוש מנכ”לית קרן קולנוע שומרון ובין השאר השחקנים: שלום אסייג, דניאל אסייג, גרא סנדלר, עדי אלון, אוראל צברי, סיוון אטנר, פולי סלונים, מוטי בן ישי, יוסי וידר ואדמון גיגי וכן הבמאי השותף בסרט: אריאל בנבג’י.

דגן העניק לשר התרבות מיקי זוהר וליו”ר מועצת הקולנוע עליזה לביא תעודות הוקרה. ודגן, שר התרבות ומנכ”לית הקרן אסתר אלוש הזמינו לבמה את יוצרי הסרט והשחקנים שהתקבלו במחיאות כפיים סוערות והוענקו להם זרי פרחים.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון אמר בטקס לפני הקרנת הסרט: “אנחנו עדים לאירוע היסטורי שבו עוד תקרת זכוכית מתנפצת במדינת ישראל. האמירה שלנו היא שאין אמירה. השלאגר הזה שנות ה-90 צולם גם בנגב וגם בשומרון, כי הנגב וגם עלי זהב, אלון מורה, פדואל וקבר יוסף הם חלק בלתי נפרד ממפת התרבות של מדינת ישראל לפחות כמו תל אביב” עוד הוסיף דגן: “אחרי ארבע שנים של עבודה אי אפשר כבר היום לדמיין את מפת התרבות של מדינת ישראל בלי הסרטים שהתחילו לצאת מכאן מיהודה ושומרון, מהערבה, מהגליל, מהנגב, כי מדינת ישראל היא מגוונת, והתרבות של מדינת ישראל שייכת לכל תושבי מדינת ישראל ואת התיקון ההיסטורי הזה אנחנו עושים בשמחה גדולה”.

שר התרבות מיקי זוהר אמר לפני הקרנת הסרט: “מבחינתי אם הייתי צריך להגיע לתפקיד שר התרבות, זה בשביל הערב הזה. זה ערב היסטורי, זה ערב שהגבולות בו לא קיימים. שהקו הירוק הזה שכולם מסמנים כבר לא רלוונטי”.

שלום אסייג יוצר הסרט אמר: “אני רוצה להודות לקרן קולנוע שומרון על השותפות המלאה בסרט הזה, לא רק שהגשנו וקיבלנו מענק לעשות סרט, הם פשוט ליוו אותנו, כל עזרה כל דבר, פתחו בפנינו דלתות בכל היישובים מסביב, קיבלו אותנו הכי יפה בעולם ולא רק הם, כל השומרון. בכלל היה כיף לצלם פה כולם נרתמו, כולם התרגשו יחד איתנו והרגישו שעושים פה משהו מיוחד, אנחנו מבחינתנו – כמו שאני לא מחרים הופעות לא באריאל, לא באלפי מנשה, אני מופיע בכל מקום שמזמינים אותי, כי מבחינתי כולנו פה ארץ ישראל , אין לנו אלה ואלה.. ובסרט הזה זה גם היה טבעי אני חייב להודות לכל השחקנים, כל השחקנים באו והשתתפו כולל שחקנים ערבים ישראלים היה כיף גדול”.

דניאל אסייג מיוצרי הסרט הוסיף: “היה תענוג לצלם בשומרון, גם האנשים, האירוח שדאגו לנו פה, הנופים שצילמנו בהם, הרווחנו מכל הכיוונים. תראה את הסרט ותרא את הנופים שבאמת אי אפשר למצוא בשום מקום אחר”.

אסתר אלוש מנכ”לית הקרן “אנחנו נמשיך לפעול למען יצירה תרבותית עשירה ומגוונת להביא לכאן את המיטב של הקולנוע הישראלי ולייצא החוצה תרבות ישראלית ייחודית. הסרט “ההילולה, שנות התשעים” הוא סרט חשוב שהביא לכאן לשומרון את מיטב האמנים ויוצרי הקולנוע בישראל, ושמחנו לקחת חלק בדבר הגדול הזה”.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית