הכרויות לדתיים- איך מגדילים את הסיכוי להצלחה

הכרויות לדתיים- איך מגדילים את הסיכוי להצלחה

תופעת הרווקות המאוחרת היא כבר מזמן אינה נחלתה הבלעדית של החברה החילונית. השינויים החברתיים הרבים בחברה המודרנית הפכו והשפיעו רבות על תחום ההכרויות בכלל ועל עולם ההכרויות לדתיים בפרט. גיל הנישואים הממוצע עלה בשנים האחרונות בקרב מגזרים שונים, תופעה שלא פסחה גם על הרווקים והרווקות הדתיים.

אנשים רבים דוחים היום את שלב הנישואים מסיבות שונות. יש המעדיפים לסיים קודם שירות צבאי/לאומי ולימודים גבוהים, יש המעדיפים לעשות טיול גדול לפני הכניסה ל”חיים האמיתיים” ויש כאלה שפשוט מתקשים במציאת שידוך הולם.

עולם ההכרויות לדתיים עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות בעקבות התפתחויות חברתיות וטכנולוגיות שונות. רשת האינטרנט כזירת הכרויות הולכת ותופסת מקום מרכזי יותר גם בקרב הציבור הדתי. אתרי הכרויות לדתיים צוברים פופולריות רבה בקרב קהל הרווקים והרווקות ומשמשים היום כלי מרכזי למציאת בני זוג. אתרים אלו מציעים יתרונות רבים עבור קהל הגולשים כמו האפשרות לחיפוש בתוך מאגר גדול הכול תמונות ופרטים אישיים של המשתמשים, היכולת לשמור על אנונימיות בשלב ההכרות הראשונית, הזמינות הטכנולוגית של השימוש בהם ועוד, הופכים אותם לזירה המועדפת בעיקר על פני הקהל הצעיר יותר.

זוג.צילום עמיעד טאוב
זוג.צילום עמיעד טאוב

למרות הפריחה של אתרי ההכרויות והרשתות החברתיות, חשוב לנסות להגדיל את מאגר החיפושים בכל דרך אפשרית כדי למצוא את השידוך המיועד. הנה כמה דרכים בהן ניתן להרחיב את מעגל החיפוש ולפתוח אפשרויות רבות יותר.

איך להרחיב את מעגל החיפוש בהכרויות לדתיים

שתפו את הסביבה- הכרויות תמיד התבססו בחלקן על שידוכים ובייחוד בחברה הדתית. הפניה למשרד שידוכים בר הרבה פחות מקובלת היום, במיוחד בציבור הדתי-לאומי, אבל שידוכים דרך מכרים משותפים הם בהחלט אופציה מבורכת. חשוב לשתף את הסביבה בכך שאתם מחפשים שידוך- חברים, מכרים, קרובי משפחה, כולם יכולים לעזור ולהציע רעיונות לשידוכים. חשוב לדעת שאין בכך בושה ואין בכך כדי להצביע על יאוש. הכרויות דרך אנשים הן בעלות אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד כיוון שמדובר במצב בו הגורם המשדך מכיר את שני הצדדים ויכול לבצע התאמה מוצלחת על סמך הידע שיש לו על שניהם.

עזרו לאחרים למצוא שידוך- שידוכים הם מצווה וכאשר תעזרו לסביבתכם הקרובה היא תעזור לכם בחזרה. אם אתם חושבים ששני אנשים שאתם מכירים מתאימים, נסו לשדך ביניהם, אם הכרתם מישהו שלא התאים לכם- נסו לחשוב אם יש מישהו אחר שיכול להתאים לו, זו דרך טובה גם לעשות מצווה וגם לגרום לסביבה לרצות לעזור לכם בחזרה.

קחו יוזמה- הירשמו לאתר הכרויות לדתיים, השתתפו באירועים חברתיים, צרו קשר עם אנשים מסביבכם ובעיקר- אל תשקעו בעצלנות. הכרויות הן לא דבר פשוט וחוסר הצלחה יכול להיות מסתכל ומייאש, אך אסור לוותר. כדי להצליח בהכרויות לדתיים חייבים להיות אקטיביים ולייצר כמה שיותר מצבים בהם ניתן להכיר. ככל שנרחיב אצ מעגל החיפושים, כך יגבר הסיכוי למציאת שידוך מוצלח במהרה.

 

צרכנות