ערב לימוד לזכרו של סגן יואב הרשושנים הי”ד התקיים באלקנה

ערב לימוד לזכרו של סגן יואב הרשושנים הי”ד התקיים באלקנה

במלואת 22 שנים למותו של סגן יואב הרשושנים הי”ד שנהרג בקרב מול החיזבאללה בלבנון נערך ערב סביב השפה העברית, לשון הקודש וקדושת הדיבור לזכרו.כיבדו את הערב ונשאו דברים:הרב חיים דרוקמן, מאיר מורנו וד”ר מור אלטשולר.

ערב לימוד לזכרו של סגן יואב הרשושנים הי”ד, מפקד צוות ביחידת החבלה וההנדסה (הפלחה”ן) של חטיבת הצנחנים, שנהרג בקרב מול החיזבאללה בעת פתיחת ציר ריחן-סוג’וד בגזרה המזרחית של אזור הביטחון בלבנון, בכ”ו בשבט תשע”ו (7 בפברואר 1994) התקיים ביום חמישי שעבר, אור לכ”ו בשבט, 4 בפברואר, בבית-הכנסת “אשל אלקנה” ביישוב אלקנה, מקום מגוריו ומקום מנוחתו של יואב.

אזכרה לסגן יואב הר שושנים הי''ד.צילום משפחת הר שושנים
אזכרה לסגן יואב הר שושנים הי”ד.צילום משפחת הר שושנים

הערב המרגש נסוב סביב השפה העברית, לשון הקודש וקדושת הדיבור, במלאות 22 שנים לנפילתו. 22 כמניין כ”ב אותיות המרכיבות את השפה העברית.את הערב פתח שילה הרשושנים, אביו של יואב הי”ד, אשר גם לימד משניות. אחריו נשא דברים לזכרו של יואב והיבטים מחז”ל על הדיבור ולשון הקודש, הרב חיים דרוקמן, הפוקד שנה אחר שנה את ערבי הלימוד האלה.

שתי דמויות מתקופת שירותו הצבאי של יואב, אשר היו עימו בקשרים, העלו זיכרונות משירותם המשותף, השפעתו של יואב עליהם, ועל בחירתם בדרך התורה מאז ועד היום. אחד הוא לירן בן-ציון, חבר לצוות של יואב מפלחה”ן צנחנים, ומאיה מורנו, אלמנתו של סא”ל עמנואל מורנו הי”ד, אשר שירתה עם יואב בבית-הספר למקצועות החי”ר (ביסלמ”ח). שניהם ריגשו את הנוכחים בדבריהם ובעוצמה הרוחנית שכל אחד ואחד הקרין/נה. דברים כבדים, מרגשים, עמוקים ומשפיעים.
לסיום הרצתה ד”ר מור אלטשולר, חוקרת חסידות וקבלה, על “רבי יוסף קארו – אותיות, צפנים וסודות”.

ד''ר מור אלטשולר.צילום משפחת הר שושנים
ד”ר מור אלטשולר.צילום משפחת הר שושנים
מאיה מורנו.צילום משפחת הר שושנים
מאיה מורנו.צילום משפחת הר שושנים
לירן בן ציון באזכרה לחברו ליחידה יואב הר שושנים הי''ד.צילום משפחת הר שושנים
אזכרה ליואב הר שושנים.צילום משפחת הר שושנים

 

חדשות שומרון