החזרי מס הכנסה לשכירים – כך תדעו אם גם אתם זכאים

החזרי מס הכנסה לשכירים – כך תדעו אם גם אתם זכאים

כל חיינו אנו משלמים מיסים מבלי לדעת האם הם מוצדקים, האם הסכום הנקוב בתלוש זה הסכום שעלינו לשלם וכיצד אפשר להוזיל את אחוזי המס שאנחנו משלמים. כדי לעשות סדר בעניין ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על החזרי מס הכנסה לשכירים.

מה זה החזרי מס הכנסה לשכירים?

כעובדים שכירים בישראל אתם משלמים דרך המשכורת שלכם מס הכנסה. אם אתם עובדים קשה במשקה מלאה במשך כל השנה, אתם נאלצים לשלם מס בגובה מסוים. בישראל לעומת מדינות אחרות המס נלקח באופן אוטומטי לפי מה שהמעסיק שלכם דיווח אודותיכם בתחילת השנה. לכן, אם המשכורת שלכם הייתה נמוכה יותר במהלך השנה למספר חודשים כפי שקרה למשל במהלך מגפת הקורונה עדיין שילמתם את אותו סכום המס המלא. כדי לקבל את העודף ששילמתם בחזרה אתם רשאים להגיש בקשת החזרי מס לשכירים לרשות המיסים. סכום הכסף שתהיו זכאים לו בחזרה יכול לעמוד בקלות על כמה אלפי שקלים ולכן אין סיבה שתוותרו על כך.

מדוע יש להגיש בקשה?

כפי שציינו קודם, שינוי גובה השכר שלכם יכול לזכות אתכם בהחזר מס. אך כדאי שתדעו שיש סיבות נוספות המזכות אתכם בקבלת החזרי מס לשכירים:

שינוי בסטטוס המשפחתי – אם המשפחה שלכם גדלה בשנים האחרונות ונולדו לכם ילדים אתם זכאים לנקודות זכות של מס הכנסה שמזכות אתכם בהנחה. סיבה נוספת שיכולה לזכות אתכם בנחה במס היא שינוי סטטוס כמו התאלמנות או גירושין.

מעבר דירה – אם עברתם דירה לאחרונה ליישוב המזכה בהנחה בתשלומי מיסים כמו לדוגמה עיירות פיתוח או ישובים הנמצאים בסמוך לאחד מהגבולות כמו יישובי עוטף עזה או ישובים צפוניים בגליל העליון ייתכן ואתם עשויים לקבל החזר מס.

רכישת דירה – ברכישת דירה בתשלומי משכנתא ועשיית ביטוח למשכנתא, אתם זכאים לנקודות זכות מול רשות המיסים והנחה במס הכנסה.

רכישת ביטוח – רכישת פוליסת ביטוח כמו לדוגמת ביטוח חיים גם יכולה להקנות נקודות זכות.

שינוי בגובה ההכנסה – כפי שציינו קודם, גם שינוי במשכורת, מכל סיבה שהיא, יכול להקנות לכם הנחה במס הכנסה ולשם כך תצטרכו לפנות עם בקשת החזרי מס.

כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים

כדי לקבל החזר מס הכנסה יש להגיש טופס 135 אותו תוכלו למצוא באתר רשות המיסים. ניתן להגיש בקשה עד 6 שנים אחורה רטרואקטיבית ועל כן, לכל שנה יש להגיש טופס נפרד. מילוי הטופס מצריכים הזנת פרטים אישיים, פרטים אודות בן/בת הזוג, נתוני שכר ועוד. לכל הנתונים האלה יהיה עליכם לצרף מסמכים רלוונטיים המוכיחים את הרשום בטופס לצורך בדיקת רשות המיסים. התהליך מעט מסורבל למי שעושה זאת בפעם הראשונה ויכול לקחת כמה שעות בנטו. הגשת המסמכים הינה בחינם ואם תהיו זכאים לקבלת החזרי מס לשכירים, אתם תקבלו את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלכם.

החזר מס עם אינדיגו פיננסים

הדרך הקלה לקבלת החזרי מס לשכירים בפנייה לחברת אינדיגו אתם משחררים מעצמכם את העול להתמודד עם הבירוקרטיה. החברה הינה מומחית ותדע להפיק את המירב כדי שתקבלו בחזרה את הכסף שמגיע לכם מרשות המיסים. כדאי לבדוק כבר עכשיו האם אתם זכאים להחזרי מס.

עצת מומחה