החורף והגשם עדיין כאן,זמן מצוין לשתול גינה חורפית או גינת ירק

החורף והגשם עדיין כאן,זמן מצוין לשתול גינה חורפית או גינת ירק

אם ברצונכם ליהנות מגינת פרחי חורף צבעונית ויפה, עדיין לא מאוחר מידי ותוכלו לשתול ממש בימים אלו ועד לאמצע חודש מרץ, פרחי חורף המעדיפים אור וקרינת שמש.

יוני אוסרוביץ, אגרונום חברת טוף מרום גולן, ממליץ רגע לפני האביב על שתילות חורף אחרונות לעונה.

אנו נמצאים בשבועות האחרונים בהם ניתן ליהנות מפרחי החורף המוכרים ומעטרים את הגינה: אמנון ותמר, ציפורני חתול, לוע הארי, אפונה ריחנית וכדומה. כמו כן, ניתן לשתול גם פרחי פקעות: נרקיסים, כלניות, נוריות, פרזיות, צבעונים, רקפות ועוד.

החורף והגשם עדיין כאן,זמן מצוין לשתול גינה חורפית או גינת ירק. תמונה: יח”צ.

חשוב לזכור, כי למרות שאנחנו עדיין נמצאים בימי החורף, מספר ימי הגשם לא רבים ובמידה ואין גשם כדאי להשקות. סוגים אלו ניתן לטמון ישר בגינה או לחילופין לטמון בקערות ובעת הפריחה להעביר ולשתול בגינה.

לחובבי הסלט ישירות מהגינה, עונה זו, החורף, הינה אידיאלית ביותר להקמת גינת ירק. זה הזמן לשתול ירקות חורף כגון: חסה, רוקט, כרוב, כרובית ותבלינים למיניהם כמו מליסה רפואית, זוטה לבנה, גרגר הנחלים, פטרוזיליה ושאר תבלינים.

רגע לפני השתילה חשוב להיערך בהתאם ולהכין את הקרקע בצורה טובה. לפני ששותלים כדאי לערבב את הקרקע, להוסיף קומפוסט ולתחח, זאת על מנת ליצור עבור השתיל אדמה דשנה, מנוקזת, עם כל היתרונות והדברים הטובים הקיימים בחומרים אורגניים טבעיים. אנו ממליצים על שימוש במצע קרקע מסוג בנטל 11 ללא טוף, המותאם לגידולים אלו, גידולי חורף וגינות ירק ומכיל כבול וקוקוס. נוכחות הכבול והקוקוס מטיבה עם גידולים מסוג זה ומבטיחה הצלחה מקסימאלית של הגידול.

לכתבות נוספות במקומונט יש”ע:

 הזוכה בפרס ירושלים להתיישבות: ראש מועצת שומרון יוסי דגן

בני משפחתו של איתמר בן גל קמו מהשבעה: “מחכים למימוש צוואתו”

שרה נתניהו הגיעה לביקור ניחומים כפול בשומרון: “התשובה הציונית היא הכפלת היישוב”

צרכנות