הזוכה בפרס ירושלים להתיישבות: ראש מועצת שומרון יוסי דגן

 הזוכה בפרס ירושלים להתיישבות: ראש מועצת שומרון יוסי דגן

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, קיבל את פרס ירושלים על פעילותו ופעילות המועצה בפיתוח היישובים והתעשייה, על פריצת דרך בקידום התשתיות, הכבישים העוקפים ותכניות בניין עיר (תב”ע) ברחבי יהודה ושומרון, קליטת משפחות, הפרחת השממה וחיבור עם ישראל כולו ובמיוחד מעצבי דעת הקהל להתיישבות ברחבי יהודה ושומרון.

הפרס הוענק לדגן ע”י שר התחבורה חכ ישראל כץ, והוא פרס של קבוצת בשבע.

ראש מועצת שומרון אמר לאחר קבלת הפרס: “לא אני זכיתי בפרס הערב. אלא תושבות ותושבי השומרון הם שמקבלים הערב את הפרס. הנחישות שלהם לא לוותר על אף רגב אדמה בארץ ישראל הם שזיכו אותי בזכות לעמוד כאן הערב.

הזוכרה בפרס ישראל להתיישבות: יוסי דגן. קרדיט: ישראל ברדוגו

אף פרס לא יגליד את צלקת העקירה משאנור. משאנור אני מגיע ולשאנור אני הולך. יום הגירוש היה יום מכונן וכל פעולותי מוכוונות שלא יהיה גירוש נוסף, עי הבאת מסות של יהודים, תנופת בנייה הקמת ישובים וכבישים חדשים, ופעולה כל העת כדי לחזור ולבנות את חומש שאנור גנים וכדים מחדש.

עם זאת אנחנו נמשיך לפעול כדי לקדם את ההתיישבות, לחזק את הפריחה והגדילה בכל יהודה ושומרון. עץ עם שורשים עדי עד אנחנו נוטעים בימים אלו ברחבי השומרון וגם נכדינו ובני נכדינו עוד יהנו מפירות העצים האלו.

הטרור מכה בנו בשבועות האחרונים, מכאן אני נושא מבט אל ממשלת ישראל ואל תושבי השומרון שהם משפחתי המורחבת: ״הנחמה שלנו היא בנייה והתיישבות, הציונות תמיד ענתה למעשי הפורענות בתשובת ההתיישבות, זה הרגע וזה צו השעה”.

דגן הזכיר בדבריו את מורו ורבו רחבעם זאבי (גנדי) שתמיד היה מדבר על חשיבות האחיזה של עוד דונם ועוד דונם בשומרון. כפי שנהגו בפלמ”ח לפני קום המדינה, והזכיר את בני קצובר שייסד את ההתיישבות בשומרון, שתמיד היה אומר בשם הרב צבי יהודה קוק ש”הכל יצמח בארץ ישראל, ארץ ישראל נותנת כוחות”.

חדשות שומרון כתבה ראשית