האם משתלם לסטודנט מאריאל לנסוע בתחבורה הציבורית?

האם משתלם לסטודנט מאריאל לנסוע בתחבורה הציבורית?

החודש חזרו מאות אלפי סטודנטים אל ספסל הלימודים לפקוד את האוניברסיטאות והמכללות בכל רחבי המדינה. חלקם של הצעירים עשוים את הדרך הולך וחזור מהמוסד האקדמי ברכב הפרטי וחלקם עושים שימוש בתחבורה הציבורית. בדיקה של עמותת אור ירוק מראה כי הסטודנטים שיגיעו בתחבורה הציבורית יאלצו לקצץ בשעות השינה שלהם, לצאת מוקדם מהבית ולבזבז זמן רב בדרכים, לעומת חבריהם לספסל הלימודים שיגיעו ברכב הפרטי.

מבדיקה מדגמית רחבה של אוניברסיטאות ומכללות מובילות ומוכרות עולה כי כמעט בכל המקרים התחבורה הציבורית תפגר באופן משמעותי בזמני ההגעה ביחס לכלי הרכב הפרטי. בכל הבדיקות נרשמו זמני הגעה ארוכים של התחבורה הציבורית לעומת כלי הרכב הפרטי. הבדיקה נערכה ביום חול, בשעה 08:00 באמצעות השוואת הזמנים באפליקציית ‘MOOVIT’ ואתר ‘גוגל מפות’ וכמו כן נמדדו זמני הנסיעה בלבד ולא נלקחו בחשבון זמני ההליכה אל התחנה וממנה.

לשם הדוגמא, סטודנט שגר באריאל ולומד באוניברסיטת תל אביב יעשה את הדרך לאוניברסיטה (44 ק”מ) ב-65 דקות ברכב הפרטי לעומת 80 דקות ושני אוטובוסים על פי גוגל או 65 דקות וקו אחד על פי MOOVIT. חסכון של כחמש דקות לעומת זאת, כך על פי הבדיקה, סטודנט שגר בתל אביב-יפו ולומד באוניברסיטת אריאל יעשה את הדרך (47 ק”מ) ב-50 דקות ברכב הפרטי לעומת שעה ו-20 דקות ושני אוטובוסים על פי גוגל או שעה וחצי  ושני אוטובוסים על פי MOOVIT. חסכון של כ-35 דקות

לדברי ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק קשה ויקר להיות סטודנט. זוהי אוכלוסייה חלשה שנאלצת לבזבז שעות רבות בהמתנה לאוטובוסים או בעמידה בפקקי התנועה. במשך שנים רבות משרד התחבורה הזניח את תחום הסעת ההמונים ולכן המדינה מפגרת אחרי המדינות המערביות באיכות התחבורה הציבורית. “אם תהיה תחבורה ציבורית נוחה וזמינה הסטודנטים יוכלו לחסוך את הכספים המועטים שיש בידיהם ולוותר על רכישת כלי רכב פרטי ובמקביל לנסוע באוטובוס מבלי לבזבז שעות רבות בדרכים” אומר קיטה, “חייבים לשפר ולהגדיל את מערך האוטובוסים אל מוסדות החינוך האקדמיים בשנת הלימודים כדי לאפשר לסטודנטים לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע בצורה מהירה ונוחה וגם לחסוך כסף רב”.

מוצאיעדזמן נסיעה ברכב פרטי על פי גוגלזמן תחבורה ציבורית עפ"י גוגלזמן תחבורה ציבורית עפ"י moovitמרחק בין היעדים (בק"מ)
קריית אונוהאקדמית בית ברלכ-50 דקותכשעה וחצי. שלושה קוויםשעה ועשרים. שלושה קווים22 ק"מ
צפתאורט בראודה כרמיאל50 דקותשעה, שני קוויםשעה ועשר דקות. שני קווים35 ק"מ
ראש פינהמכללת תל חיכחצי שעהכ-50 דקות. שלושה קוויםכ-50 דקות. שני קווים23 ק"מ
רמת ישיאוניברסיטת חיפהכ-35 דקות55 דקות. שני קוויםכ-50 דקות26 ק"מ
הרצליהמכללת רופין עמק חפרכ-45 דקותכשעה. שני קוויםכשעה. שני קווים30 ק"מ
רעננההמרכז הבינתחומי, הרצליהכרבע שעהחצי שעה. שני קוויםכעשרים דקותחמש ק"מ
אריאלאוניברסיטת תל אביבכ-65 דקותכ-80 דקות. שני קוויםכ-65 דקות44 ק"מ
רחובותהמכללה למנהל, ראשון לציוןכ-35 דקותכ-50 דקות. שני קוויםכ-50 דקות15 ק"מ
בית שמשהאוניברסיטה העברית, ירושליםכ-55 דקותשעה ו-20 דקות. שלושה קוויםשעה ועשר דקות. שני קווים35 ק"מ
מצפה רמוןאוניברסיטת בן גוריון, באר שבעכ-65 דקות90 דקות. שני קוויםשעה ו-50 דקות. שני קווים88 ק"מ
ערדמכללת ספיר, שדרותכ-65 דקותכשעה ו-50 דקות. שני קוויםשעתיים ו-11 דקות78 ק"מ
ראשון לציוןמכללת אשקלוןכ-50 דקותכשעה ו-25 דקותכשעה וחצי45 ק"מ
תל אביב-יפואריאלכ-50 דקותכשעה ו-20. שני קוויםשעה וחצי. שני קווים47 ק"מ
סח'ניןמכללת אוהלו בקצריןכ-70 דקותשעתיים. שלושה קוויםשעתיים. שלושה קווים63 ק"מ
גבעתייםהאקדמית תל אביב יפוכ-25 דקות40 דקות. שני קוויםכ-35 דקות. שני קווים10 ק"מ
חדשות אריאל חינוך ותרבות כתבה ראשית תחבורה ותשתיות